pc
Średnio ponad tysiąc ton chlorku i polichlorku winylu na dobę wyprodukował w lipcu włocławski Anwil. To pierwszy taki wynik w historii tej spółki grupy kapitałowej PKN Orlen, która jest jedynym producentem polichlorku winylu w Polsce, jednym z największych w Europie.
Anwil podał w środę, że w lipcu wyprodukował rekordowy wolumen chlorku winylu - 31 tys. 150 ton oraz polichlorku winylu - 31 tys. 380 ton. "Oznacza to, że każdego dnia tego miesiąca średniodobowa produkcja monomeru i polimeru przekroczyła średnio 1000 ton" - zaznaczyła spółka w komunikacie.
Anwil zwrócił uwagę, że spółka ta jest jedynym producentem polichlorku winylu w Polsce i "ważnym graczem w Europie, ponieważ pod względem mocy produkcyjnych plasuje się odpowiednio na 8. miejscu na Starym Kontynencie i na 2. w jego środkowo-wschodniej części".
Jak przypomniał Anwil, pierwszy milion chlorku winylu oraz polichlorku winylu zostały wyprodukowane tam w listopadzie 1994 r. Od tego czasu spółka wytworzyła już 6 milionowe tony zarówno monomeru - z końcem stycznia tego roku, jak i polimeru - przełom 2015 i 2016 r.
"Było to możliwe dzięki zaangażowaniu pracowników, zwiększeniu efektywności produkcyjnej oraz stałemu podnoszenie dostępności operacyjnej instalacji" - podkreślił Anwil.
Anwil rozpoczął produkcję chlorku i polichlorku winylu w pierwszej połowie lat. 80. XX wieku. W styczniu tego roku spółka
otrzymała prawie 825 tys. zł unijnego dofinansowania na opracowanie rozwiązania zwiększającego odporność receptury polichlorku winylu, np. w powłokach kabli, na działanie ognia.
W przypadku, gdy prace badawcze prowadzone we współpracy z Głównym Instytutem Górnictwa oraz z Politechniką Łódzką zakończą się sukcesem, Anwil przystąpi do wdrożenia innowacyjnej technologii produkcji kompozytów ceramizujących na bazie polichlorku winylu. Projekt badawczo-wdrożeniowy ma być realizowany przez trzy lata.
Wytwarzany w Anwilu suspensyjny polichlorek winylu wykorzystywany jest m.in. do produkcji granulatów, profili budowlanych, rur wodociągowych i kanalizacyjnych, a także drobnego sprzętu medycznego. Spółka jest też producentem nawozów azotowych - saletry amonowej i saletrzaku.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej