pc
Szczecin ponownie będzie gospodarzem finału regat The Tall Ships Races. Rozpoczną się one 5 sierpnia, a zakończą trzy dni później – 8 sierpnia. W środowisku Zachodniopomorskiego Klastra Morskiego powstała idea, aby w trakcie zlotu żaglowców pokazać mieszkańcom i gościom Szczecina potencjał, jaki reprezentują firmy z miasta i regionu związane z gospodarką morską. Władze Szczecina pomysł zaakceptowały. Firmy prężnie działają, zatrudniają pracowników i potrzebują absolwentów szkół.
Pomysł zakłada, że podczas finału regat na terenie Łasztowni zostaną rozstawione namioty, w których zainteresowane firmy będą miały możliwość stworzenia stoiska prezentującego zakres ich działalności. Jest to doskonała okazja nie tylko do zapoznania się z istniejącymi przedsiębiorstwami, ale również możliwość przedstawienia młodym ludziom perspektyw uzyskania pracy i szans rozwoju.
Takie rozwiązania funkcjonują już od dłuższego czasu m.in.: w Niemczech, Holandii i w Anglii, gdzie miejscowy biznes ma możliwość prezentacji w trakcie imprez masowych.
Do udziału w tym przedsięwzięciu zaproszone zostały firmy ze Szczecina oraz z całego województwa zachodniopomorskiego związane z gospodarką morską.
Ogólnopolskie transmisje TV i relacje w regionalnych mediach dają szansę na dużą promocję firm. Biorąc pod uwagę fakt, że podczas ostatnich TSR ok. 2,5 miliona gości odwiedziło Szczecin, jest to inicjatywa warta polecenia przedsiębiorstwom branży morskiej.
Koordynatorem klastrowego zespołu organizacyjnego jest pomysłodawca Mirosław Bułdo (na co dzień dyrektor zarządzający firmy Phoenix Poland). Zgłoszenia w formie e-mailowej można wysyłać na adres: cooperation@maritimecluster.pl, z kopią do biuro@klastermorski.org.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii