pc
Polska Spółka Gazownictwa z grupy PGNiG planuje budowę zakładu produkującego elementy infrastruktury dla rynku LNG kosztem 200 mln zł. Jego uruchomienie jest możliwe w 2019 r. - poinformował Adam Węgrzyn, członek zarządu PSG.
"Planujemy budowę zakładu produkującego zbiorniki i parownice. O ile w Polsce nie ma problemu z zakupem zbiorników kriogenicznych, o tyle jest kłopot z parownicami" - powiedział Węgrzyn podczas konferencji "LNG w Polsce i Europie 2017".
"Szacujemy, że nakłady na budowę zakładu wyniosą ok. 200 mln zł" - dodał.
Jego zdaniem fabryka mogłaby ruszyć w 2019 r. Obecnie realizowana jest dokumentacja technologiczna projektu.
Produkcja w zakładzie realizowana byłaby wyłącznie na własne potrzeby PSG.
Jak powiedział członek zarządu PSG, parametry ekonomiczne inwestycji są "jak najbardziej pozytywne".
"Mamy jako spółka bardzo duży potencjał, jeśli chodzi o rozwój technologii LNG. Postawiliśmy sobie pytanie: dlaczego mamy kupować podzespoły za granicą?" - powiedział Węgrzyn.
Strategia spółki PSG przewidywała, że w latach 2017-19 na gazyfikację metodą LNG wyda ok. 73 mln zł, co miało obejmować budowę 11 stacji LNG i akwizycję dwóch kolejnych.
"Wydatki inwestycyjne firmy będą musiały ulec zwiększeniu. Nasz potencjał jest bardzo duży. Stacji będzie nie 13, a grubo ponad 60" - powiedział Węgrzyn.
"Mamy podpisanych 405 listów intencyjnych ws. gazyfikacji terenów. Z tego w przypadku 200 gazyfikacji są istotne przesłanki, by było to realizowane przy zastosowaniu technologii LNG. W przypadku 60 lokalizacji nasze służby dokonały już analiz i potwierdziły zasadność gazyfikacji poprzez LNG" - dodał.
Węgrzyn wskazuje, że budowa stacji LNG zajmuje od 12 do 24 miesięcy. Program gazyfikacji kierowany jest do gmin, tzw. Polski powiatowej, ale też klientów komercyjnych.
Dwa największe na świecie promy wodorowe powstaną w Norwegii
Wyciek wody i porażenie prądem przyczyną śmierci technika na pokładzie promu Stena Line
Mein Shiff 7 przygotowuje się do prób morskich. To kolejny wycieczkowiec powstający w Meyer Turku
Wyposażenie napędowe od Kongsberga nada prędkości fregatom niderlandzkiego "Miecznika"
Saab dostarczy siłom morskim Hiszpanii systemy ostrzegania laserowego dla nowych fregat
Tragedia w gdańskiej stoczni. To było morderstwo, nie wypadek