pc
Polska Spółka Gazownictwa z grupy PGNiG planuje budowę zakładu produkującego elementy infrastruktury dla rynku LNG kosztem 200 mln zł. Jego uruchomienie jest możliwe w 2019 r. - poinformował Adam Węgrzyn, członek zarządu PSG.
"Planujemy budowę zakładu produkującego zbiorniki i parownice. O ile w Polsce nie ma problemu z zakupem zbiorników kriogenicznych, o tyle jest kłopot z parownicami" - powiedział Węgrzyn podczas konferencji "LNG w Polsce i Europie 2017".
"Szacujemy, że nakłady na budowę zakładu wyniosą ok. 200 mln zł" - dodał.
Jego zdaniem fabryka mogłaby ruszyć w 2019 r. Obecnie realizowana jest dokumentacja technologiczna projektu.
Produkcja w zakładzie realizowana byłaby wyłącznie na własne potrzeby PSG.
Jak powiedział członek zarządu PSG, parametry ekonomiczne inwestycji są "jak najbardziej pozytywne".
"Mamy jako spółka bardzo duży potencjał, jeśli chodzi o rozwój technologii LNG. Postawiliśmy sobie pytanie: dlaczego mamy kupować podzespoły za granicą?" - powiedział Węgrzyn.
Strategia spółki PSG przewidywała, że w latach 2017-19 na gazyfikację metodą LNG wyda ok. 73 mln zł, co miało obejmować budowę 11 stacji LNG i akwizycję dwóch kolejnych.
"Wydatki inwestycyjne firmy będą musiały ulec zwiększeniu. Nasz potencjał jest bardzo duży. Stacji będzie nie 13, a grubo ponad 60" - powiedział Węgrzyn.
"Mamy podpisanych 405 listów intencyjnych ws. gazyfikacji terenów. Z tego w przypadku 200 gazyfikacji są istotne przesłanki, by było to realizowane przy zastosowaniu technologii LNG. W przypadku 60 lokalizacji nasze służby dokonały już analiz i potwierdziły zasadność gazyfikacji poprzez LNG" - dodał.
Węgrzyn wskazuje, że budowa stacji LNG zajmuje od 12 do 24 miesięcy. Program gazyfikacji kierowany jest do gmin, tzw. Polski powiatowej, ale też klientów komercyjnych.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Alarm. Zbiornikowiec-Zombie na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym