ew
Szczeciński port stał się największym w Europie miejscem, gdzie przeładowuje się kamienie. Dotychczas więcej ich było tylko w belgijskiej Antwerpii - informuje radioszczecin.
Co ciekawe, przeładunek kamieni nie należy do najłatwiejszych. Wiąże się to z koniecznością posiadania odpowiedniego sprzętu.
Kamienie do Szczecina przypływają statkami z Indii, Brazylii, Chin, Mozambiku, RPA i Hiszpanii. Największe bloki ważą po 40 ton - mówi Monika Żaboklicka z DB Port Szczecin.
Na taki ładunek należy bardzo uważać. Z ładowni statków jest wyciągany na łańcuchach. Gdyby doszło do jego upuszczenia - mógłby poważnie uszkodzić statek lub nawet spowodować katastrofę wśród ludzi. Dziś w porcie szczecińskim na nabrzeżach jest składowanych ponad 55 tysięcy ton różnego rodzaju kamienia, który później posłuży do wyrobu parapetów, stopni, płyt czy nagrobków.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek