ew
Szczeciński port stał się największym w Europie miejscem, gdzie przeładowuje się kamienie. Dotychczas więcej ich było tylko w belgijskiej Antwerpii - informuje radioszczecin.
Co ciekawe, przeładunek kamieni nie należy do najłatwiejszych. Wiąże się to z koniecznością posiadania odpowiedniego sprzętu.
Kamienie do Szczecina przypływają statkami z Indii, Brazylii, Chin, Mozambiku, RPA i Hiszpanii. Największe bloki ważą po 40 ton - mówi Monika Żaboklicka z DB Port Szczecin.
Na taki ładunek należy bardzo uważać. Z ładowni statków jest wyciągany na łańcuchach. Gdyby doszło do jego upuszczenia - mógłby poważnie uszkodzić statek lub nawet spowodować katastrofę wśród ludzi. Dziś w porcie szczecińskim na nabrzeżach jest składowanych ponad 55 tysięcy ton różnego rodzaju kamienia, który później posłuży do wyrobu parapetów, stopni, płyt czy nagrobków.
W chińskiej stoczni zwodowano najnowszy okręt podwodny dla Pakistanu
Coraz większy nacisk na zrównoważony rozwój w żegludze ro-ro i dekarbonizację transportu
Masowce – królowie oceanów i portów
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym