ew
Stocznia Damen poinformowała na swojej stronie o zakończeniu gruntownej przebudowy platformy półzanurzalnej Stena Don. Do Damen trafiła ona w październiku 2018 roku a w lutym 2019 trafiła do pracy w ramach nowego kontraktu na Wyspach Szetlandzkich w Wielkiej Brytanii.
Jak czytamy w komunikacie, najważniejszą częścią wykonanych prac była instalacja ośmiopunktowego systemu cumowania, który poprawi utrzymywanie pozycji a emisja szkodliwych substancji zostanie znacznie zmniejszona. Jednocześnie, koszty paliwa mają zostać obniżone. Przeprowadzona modernizacja umozliwi również platformie pracę na płytszych wodach niż wcześniej, co znacznie zwiększy jej zakres operacyjny.
DVR, gdzie została przeprowadzona modernizacja to jedna z najbardziej doświadczonych stoczni grupy Damen, specjalizująca się w naprawie i modernizacji złożonych konstrukcji offshore. Przygotowania do instalacji nowego systemu cumowania zostały rozpoczęte długo przed przybyciem Stana Don. Różne elementy systemu zostały wyprodukowane przez Damen odpowiednio wcześniej, włączając w nie komory łańcuchowe czy sponsony. Łącznie ważyły one 1200 ton i zostałe wyprodukowane w Stoczni Damen w Mangalii przed wysłaniem ich do Rotterdamu.
Inne elementy, którymi zajęła się stocznia Damen to m.in. osiem wciągarek kotwicznych i prowadnic czy nowe rezystory hamowania. Oprócz instalacji systemu cumowania, stocznia wzmocniła kadłub, aby dostosować się do nowych przepisów dotyczących łagodzenia sił uderzenia fali. Dodatkowa waga wymagała zamontowania dwóch dodatkowych sponsonów.
18 lutego Stena Don opuściła stocznięaby ponownie zainstalować sześć silników DPS na głębokich wodach portu Maasvlakte w Rotterdamie. Oficjalne przekazanie Stena Drilling nastąpiło 26 lutego, zgodnie z pierwotnym harmonogramem. Następnego dnia wyruszyła do Bergen na testy przed rozpoczęciem pracy na Wyspach Szetlandzkich.
Stena Don to półzanurzalna platfirma wiertnicza piątej generacji, która może wiercić na akwenach o głębokości do 650 metrów. Pomieści 140 osób, jej długość wynosi 95,5 m a szerokość 67 m. Została zbudowana przez stocznię Kvaerner Warnow Werft w Niemczech w 2001 roku.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii