pc
Sekcja statku wypłynęła w piątek ze Stoczni Wisła do Gdyni. Stamtąd zostanie przetransportowana do Norwegii. Jak udało nam się ustalić, to fragment nowoczesnej jednostki AHTS (Anchor Handling Tug/Supply vessel) dla Maersk Supply Service.
Z gdańskiego portu sekcja wypłynęła na specjalnej barce górnopokładowej. Za transport odpowiedzialna była firma Old Seas.
Oprócz Stoczni Wisła, w budowę statku zaangażowane są także m.in. Montex Shipyard oraz Navimor International.
Maersk Supply Service zamówił w sumie sześć jednostek z serii Starfish AHTS według projektu SALT 200 AHTS opracowanego przez Salt Ship Design. Statki będą pracowały przy instalacjach offshore, obsługując ich kotwice oraz dostarczając zaopatrzenie. Holowniki mają 95 m długości, 25 m szerokości, 11 m zanurzenia oraz 4 500 t nośności. Na ich pokładzie można umieścić ładunek o maksymalnej wadze 2 500 t. Zmieści się na nich 52 pasażerów.
Statki zostały zamówione w październiku 2014 r. Wtedy Maersk Supply Service podpisał umowę ze stocznią Kleven z Norwegii na budowę sześciu jednostek AHTS, z możliwością budowy czterech kolejnych, w dwóch stoczniach Kleven Verft i Myklebust Verft. Poszczególne sekcje powstają m.in. w Polsce, a następnie transportowane są do Norwegii. Stocznia Wisła np. wykonała łącznie około 20 różnych elementów.
Pierwszy statek został dostarczony w marcu. Trwa budowa kolejnych.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza