pc
Nowy projekt holenderskiej stoczni Veka Group. Tym razem to pierwsze na świecie hybrydowe trimarany. Dwie jednostki powstają na zamówienie duńskiej firmy World Marine Offshore.
Statki będą wykorzystywane do przewozu personelu oraz ładunków na morskie farmy wiatrowe. Trimarany o długości 33 m zostaną wyposażone w pięć dysz wodnych. Trzy z nich będą działały wspólnie z silnikiem diesla. Pozostałe dwie zewnętrzne dysze będą napędzane przez magnetyczne generatory. Na pokładzie zainstalowane zostaną również ładowane przez generator baterie, które będą mogły uruchamiać zewnętrzne dysze. Wystarczy to na około godzinny rejs.
Trzeci dziób jednostki ma zapewnić komfort i dodatkową stabilność podczas rejsu. Stabilizatory zostaną wmontowane w kadłub.
Oba trimarany będą mogły przewozić 24 pasażerów oraz 20 t ładunków. Dla załogi zaprojektowano sześć kabin.
Jednostki mają umożliwić żeglugę przez całą dobę. Ich dostawa planowana jest na III kwartał 2017 r.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii