Po trzech latach od podpisania umowy między Inspektoratem Uzbrojenia, a konsorcjum, któremu przewodniczy Remontowa Shipbuilding, budowa polskiego niszczyciela zbliża się ku końcowi. ORP Kormoran rozpoczął właśnie próby morskie.
Pierwszy rejs po Zatoce ma na celu sprawdzenie szybkości i stateczności. Próby morskie potrwają trzy miesiące. Niszczyciel będzie wychodził w morze kilkakrotnie.
Uroczystość wodowania polskiego niszczyciela min ORP Kormoran oraz chrzest jednostki odbyły się w gdańskiej Stoczni Remontowej we wrześniu ubiegłego roku. Do służby w naszej Marynarce Wojennej powinien wejść jesienią 2016 r.
Czytaj więcej na ten temat: Chrzest i wodowanie ORP Kormoran
Kadłub ORP Kormoran II zbudowany jest ze specjalnej stali amagnetycznej. Oprócz wysokiej trwałości zapewnia ona niską charakterystykę pól fizycznych okrętu.
Warto dodać, że Kormoran II to pierwsza jednostka budowana w rodzimej stoczni, po uruchomieniu w latach 80-tych serii trałowców bazowych projektu 207. Na ostatnim z nich, ORP Wdzydze (646) banderę podniesiono 20 lat temu – 2 grudnia 1994 r.
Główne zadania okrętu
• poszukiwanie, klasyfikacja oraz identyfikacja min morskich, a także ich niszczenie,
• przeprowadzanie różnych klas okrętów (statków) przez rejony zagrożenia
minowego,
• obrona przeciwminowa okrętów (statków) podczas przejścia morzem,
• rozpoznawanie torów wodnych,
• zdalne sterowanie samobieżnymi nawodnymi platformami przeciwminowymi,
• stawianie min morskich,
• poszukiwanie oraz zwalczanie sił i środków dywersji podwodnej w rejonach
bazowania oraz udział w akcjach ratowniczych.
ORP Kormoran w liczbach
wyporność: 830 t,
długość całkowita - 58,50 m,
szerokość maksymalna - 10,30 m.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza