W piątek (4.09) w Remontowa Shipbuilding S.A., należącej do Grupy Kapitałowej REMONTOWA HOLDING S.A., odbędzie się uroczystość wodowania oraz chrztu okrętu ORP KORMORAN budowanego dla Marynarki Wojennej RP. Matką Chrzestną okrętu zostanie Maria Jolanta Karweta.
Ta podwójna uroczystość jest następstwem podpisanej we wrześniu 2013 roku umowy pomiędzy Inspektoratem Uzbrojenia, a Konsorcjum, któremu przewodniczy Remontowa Shipbuilding S.A. Kontrakt obejmuje budowę prototypu – z terminem przekazania w IV kwartale 2016 roku oraz dwóch jednostek seryjnych. Realizacja prototypowego okrętu przebiega harmonijnie oraz zgodnie z planem.
Kilka tygodni po podpisaniu umowy, na basenie Centrum Techniki Okrętowej rozpoczęły się próby modelowe jednostki zaprojektowanej przez wchodzące w skład REMONTOWA HOLDING biuro projektowe Remontowa Marine Design&Consulting. W kwietniu 2014 roku odbyła się uroczystość palenia pierwszych blach, a 23 września 2014 – w rocznicę podpisania umowy miało miejsce uroczyste położenie stępki. Realizowany właśnie kolejny etap budowy potwierdza gotowość zdania okrętu w przewidywanym terminie.
Kadłub okrętu zbudowany jest ze specjalnej stali amagnetycznej. Oprócz wysokiej trwałości zapewnia ona niską charakterystykę pól fizycznych okrętu.
Zarówno zastosowanie tak unikalnej technologii jak również 70 lat doświadczeń oraz ponad czterysta zbudowanych w Remontowej Shipbuilding S.A. okrętów wojennych różnego typu poświadczają gotowość Stoczni do udziału w realizacji programu modernizacji Marynarki Wojennej RP.
Do głównych zadań okrętu należeć będzie:
• poszukiwanie, klasyfikacja oraz identyfikacja min morskich, a także ich niszczenie,
• przeprowadzanie różnych klas okrętów (statków) przez rejony zagrożenia
minowego,
• obrona przeciwminowa okrętów (statków) podczas przejścia morzem,
• rozpoznawanie torów wodnych,
• zdalne sterowanie samobieżnymi nawodnymi platformami przeciwminowymi,
• stawianie min morskich,
• poszukiwanie oraz zwalczanie sił i środków dywersji podwodnej w rejonach
bazowania oraz udział w akcjach ratowniczych.
Główne parametry okrętu:
wyporność: 830 t,
długość całkowita - 58,50 m,
szerokość maksymalna - 10,30 m.
Tragedia w gdańskiej stoczni. To było morderstwo, nie wypadek
Dzięki systemowi smarowania powietrzem OceanGlide firma Alfa Laval podpisała pierwsze porozumienie o współpracy z koreańską stocznią
5 wiodących flot świata ma wartość PKB Polski. Polska nie jest drugą Japonią
Eureka Shipping ogłasza budowę najnowocześniejszego statku do transportu cementu
W Japonii powstanie innowacyjny statek do transportu komponentów do morskich turbin wiatrowych
Pojazd rodem z science-fiction ma wzmocnić potencjał ukraińskich sił morskich