Największy chiński statek do przewozu gazu LNG, o długości aż 290 metrów, został zwodowany w stoczni Hudong-Zhonghua w Szanghaju, dokładnie 15 kwietnia br.
Jednostka będzie kursowała na linii z terminalu LNG w australijskim Queensland do Chin, przewożąc około 1,5 miliona ton skroplonego gazu rocznie. Tankowiec zacznie pływać w 2017 r.
Zamówiony w lipcu 2014 roku statek budowano w Chinach przez dwa lata, na zamówienie CNOOC (China National Offshore Oil Corporation). Na pokładzie jednostki znajdują się zbiorniki membranowe typu E-2 o szerokości 45 i głębokości 26 metrów. Dzięki temu za jednym zamachem tankowiec może zabrać 174 tys. m3 gazu.
Stocznia ma zamówienie na kolejne statki o tej samej pojemności. Warte ponad 1 mld dolarów tankowce będą nosiły nazwy: Pan America, Pan Europe oraz Pan Africa.
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej