GospodarkaMorska.pl/PAP
Rada Nadzorcza Grupy Lotos ogłosiła wszczęcie postępowania kwalifikacyjnego na stanowisko prezesa zarządu, wiceprezesa zarządu ds. operacyjnych, wiceprezesa zarządu ds. strategii i rozwoju oraz wiceprezesa zarządu ds. korporacyjnych.
Kandydaci powinni legitymować się m.in. wykształceniem wyższym magisterskim, co najmniej 5-letni staż pracy, przynajmniej 3-letnim stażem pracy na stanowiskach kierowniczych, biegłą znajomością języka angielskiego (część rozmowy kwalifikacyjnej zostanie przeprowadzona w języku angielskim).
Termin przyjmowania zgłoszeń upływa 4 maja 2016 roku o godz. 15.00 (decyduje data i godzina doręczenia przesyłki). Dopuszcza się kandydowanie w jednym zgłoszeniu na więcej niż jedno stanowisko.
Przypomnijmy, że Rada Nadzorcza Lotosu odwołała w ubiegłym tygodniu ze stanowiska prezesa grupy Pawła Olechnowicza, powierzając funkcję p.o. prezesa Robertowi Pietryszynowi, szefowi rady nadzorczej spółki. Ponadto z zarządu zostali odwołani wiceprezes zarządu ds. strategii i rozwoju Marek Sokołowski oraz wiceprezes ds. poszukiwawczo-wydobywczych Zbigniew Paszkowicz.
Paweł Olechnowicz pełnił funkcję prezesa zarządu Grupy Lotos od 12 marca 2002 roku; był najdłużej urzędującym prezesem spółki SP w naszym kraju po 1989 roku. Obecna kadencja miała zakończyć się w 2018 roku. W czasie pełnienia przez Olechnowicza funkcji prezesa Lotosu w latach 2002-2015, przychody firmy zwiększyły się czterokrotnie.
W 2005 r. Grupa Lotos S.A. zadebiutowała na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych, a uzyskane z oferty ok. 1 mld zł przeznaczono na realizację Programu 10+, dzięki któremu rafineria w Gdańsku zwiększyła zdolności przerobowe z 6 do 10,5 mln ton rocznie oraz wzbogaciła się o najnowocześniejsze instalacje do produkcji paliw płynnych.
Spółka podaje, że realizowany w latach 2007-2011 Program 10+ o wartości ok. 1,5 mld euro był jedną z największych inwestycji przeprowadzonych w ciągu ostatnich 25 lat w Polsce.
Na przełomie 2014/15 Grupa Lotos S.A. przeprowadziła wtórną emisję akcji, a pozyskane w ten sposób ok. 1 mld zł przeznaczono przede wszystkim na zagospodarowanie bałtyckich złóż gazowych B4/B6 oraz budowę kompleksu instalacji pogłębionego przerobu ropy w ramach programu EFRA (największa inwestycja przemysłowa na Pomorzu o wartości 2,3 mld zł).
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii