GospodarkaMorska.pl/PAP
Rada Nadzorcza Grupy Lotos ogłosiła wszczęcie postępowania kwalifikacyjnego na stanowisko prezesa zarządu, wiceprezesa zarządu ds. operacyjnych, wiceprezesa zarządu ds. strategii i rozwoju oraz wiceprezesa zarządu ds. korporacyjnych.
Kandydaci powinni legitymować się m.in. wykształceniem wyższym magisterskim, co najmniej 5-letni staż pracy, przynajmniej 3-letnim stażem pracy na stanowiskach kierowniczych, biegłą znajomością języka angielskiego (część rozmowy kwalifikacyjnej zostanie przeprowadzona w języku angielskim).
Termin przyjmowania zgłoszeń upływa 4 maja 2016 roku o godz. 15.00 (decyduje data i godzina doręczenia przesyłki). Dopuszcza się kandydowanie w jednym zgłoszeniu na więcej niż jedno stanowisko.
Przypomnijmy, że Rada Nadzorcza Lotosu odwołała w ubiegłym tygodniu ze stanowiska prezesa grupy Pawła Olechnowicza, powierzając funkcję p.o. prezesa Robertowi Pietryszynowi, szefowi rady nadzorczej spółki. Ponadto z zarządu zostali odwołani wiceprezes zarządu ds. strategii i rozwoju Marek Sokołowski oraz wiceprezes ds. poszukiwawczo-wydobywczych Zbigniew Paszkowicz.
Paweł Olechnowicz pełnił funkcję prezesa zarządu Grupy Lotos od 12 marca 2002 roku; był najdłużej urzędującym prezesem spółki SP w naszym kraju po 1989 roku. Obecna kadencja miała zakończyć się w 2018 roku. W czasie pełnienia przez Olechnowicza funkcji prezesa Lotosu w latach 2002-2015, przychody firmy zwiększyły się czterokrotnie.
W 2005 r. Grupa Lotos S.A. zadebiutowała na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych, a uzyskane z oferty ok. 1 mld zł przeznaczono na realizację Programu 10+, dzięki któremu rafineria w Gdańsku zwiększyła zdolności przerobowe z 6 do 10,5 mln ton rocznie oraz wzbogaciła się o najnowocześniejsze instalacje do produkcji paliw płynnych.
Spółka podaje, że realizowany w latach 2007-2011 Program 10+ o wartości ok. 1,5 mld euro był jedną z największych inwestycji przeprowadzonych w ciągu ostatnich 25 lat w Polsce.
Na przełomie 2014/15 Grupa Lotos S.A. przeprowadziła wtórną emisję akcji, a pozyskane w ten sposób ok. 1 mld zł przeznaczono przede wszystkim na zagospodarowanie bałtyckich złóż gazowych B4/B6 oraz budowę kompleksu instalacji pogłębionego przerobu ropy w ramach programu EFRA (największa inwestycja przemysłowa na Pomorzu o wartości 2,3 mld zł).
Dwa największe na świecie promy wodorowe powstaną w Norwegii
Wyciek wody i porażenie prądem przyczyną śmierci technika na pokładzie promu Stena Line
Mein Shiff 7 przygotowuje się do prób morskich. To kolejny wycieczkowiec powstający w Meyer Turku
Wyposażenie napędowe od Kongsberga nada prędkości fregatom niderlandzkiego "Miecznika"
Saab dostarczy siłom morskim Hiszpanii systemy ostrzegania laserowego dla nowych fregat
Tragedia w gdańskiej stoczni. To było morderstwo, nie wypadek