PMK
Morska Stocznia Remontowa Gryfia po raz kolejny remontuje dla CSL Europe. Tym razem w doku nr 1 w Szczecinie trwają prace na jednostce samowyładowczej CSL Rhine.
Zakres prac na statku związany jest z remontem dokowym, konserwacją kadłuba, remontem systemu samowyładowczego, pracami stalowymi, maszynowymi, rurarskimi, ślusarskimi i elektrycznymi. Wszystkie prace prowadzone są pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego DNV.
CSL Rhine ma prawie 118 m długości i ponad 20 m szerokości, został wybudowany w 1983 r. Jednostka wyposażona jest w system przenośników taśmowych do rozładunku towarów sypkich. Wydajność statku podczas rozładunku wynosi 1800 ton na godzinę.
CSL Europe jest armatorem, który regularnie zleca remonty MSR Gryfii. Podobny statek z jego floty stocznia remontowała w październiku ubiegłego roku. CSL Trimnes przeszedł wtedy przegląd klasowy. CSL Europe zarządza flotą statków samowyładowczych, przystosowanych do przewozu różnego rodzaju ładunków: produktów chemicznych, energetycznych i mineralnych. Armator operuje głównie w rejonie Morza Północnego oraz w zachodniej części Morza Śródziemnego.
----
Morska Stocznia Remontowa Gryfia należy do grona najbardziej znanych stoczni w kraju i za granicą. Oprócz remontów i konwersji statków różnych typów i rozmiarów, stocznia wykonuje także konstrukcje stalowe offshore. Na tym rynku MSR Gryfia funkcjonuje od ponad 15 lat, dostarczając zarówno moduły mieszkalne i konstrukcje wyposażeniowe platform wiertniczych, jak i konstrukcje subsea, przeznaczone do montażu na dnie morskim. Dogodna lokalizacja zakładów w Szczecinie i w Świnoujściu zapewnia łatwy i szybki transport produkowanych konstrukcji.
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek