30 kwietnia w stoczni Remontowa Shipbuilding zwodowano kadłub kolejnego zaopatrzeniowca arktycznego. Jednostka pod nazwą Minik Arctica będzie pływać w flocie armatora Royal Arctic Line AS - będącej własnością rządu grenlandzkiego.
Było to wodowanie kolejnego z serii pięciu zaopatrzeniowców. Zwodowany statek będzie miał pojemność 36 TEU co w porównaniu do budowanych dzisiaj kontenerowców o pojemności przekraczającej 20 000 TEU może wydawać się żartem. Jednak żartem zdecydowanie nie jest ponieważ jest to statek zupełnie innego przeznaczenia. W trudnych, arktycznych warunkach musi dowozić niewielkie ilości ładunków do małych, niedostępnych portów wokół Grenlandii.
Wszystkie statki z tej serii - jako jedne z pierwszych na świecie - spełniać będą wymogi najnowszej klasy PC5 oraz PC6 (Polar Class). Ich wspólną cechą będzie wzmocniona konstrukcja kadłuba umożliwiająca pracę w ekstremalnie trudnych warunkach żeglugi arktycznej, w rejonach pokrytych grubą krą lodową przy temperaturach sięgających do minus 35 stopni Celsjusza.
Statek budowany jest pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego DNV GL (Det Norske Veritas), według projektu polskiego biura konstrukcyjnego Remontowa Marine Design & Consulting (projekt RMDC 2879 ACV).
W ubiegłym tygodniu relacjonowaliśmy wodowanie kadłuba większej jednostki z tej samej serii o pojemności 108 TEU.
Długość - 45.35 m
Szerokość - 12.80 m
Maksymalne zanurzenie - 4.25 m
Tonaż netto - 310 t
Tonaż brutto - 650 t
Prędkość - 10 węzłów
Załoga - 8 osób w pojedynczych kabinach
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów