Stena Line zalicza się do najczęściej nagradzanych przewoźników promowych. Firma regularnie otrzymuje laury nie tylko za usługi, ale też za realizowane projekty. O kolejnych dwóch wyróżnieniach firma przypomniała w ubiegłym tygodniu.
Dwie najnowsze nagrody w kolekcji przedsiębiorstwa to kolejne wyrazy uznania dla operatora za adaptację promu Stena Germanica do zasilania metanolem. Przedsiębiorstwo otrzymało wcześniej cztery podobne nagrody.
„Jesteśmy oczywiście bardzo zadowoleni z dwóch tych nagród. Zrównoważony rozwój jest obszarem o znaczeniu strategicznym dla Stena Line, a w związku z tym trwa dyskusja na temat tego ważnego projektu. To temat nie tylko ważny dla nas jako dla firmy żeglugowej, ale też dla całej branży, ponieważ jest zapotrzebowanie dla opłacalnych alternatyw, jeśli chcemy być nadal konkurencyjni” - powiedział Niclas Mårtensson ze Stena Line.
Najnowsze nagrody, jakie szwedzkie przedsiębiorstwo otrzymało za prom Stena Germanica, to: Eco Award wręczona na Ferry Shipping Conference oraz laur dla statku, który został przyznany w czasie European Marine Engineering Conference and Awards. Wcześniej nowatorskie podejście szwedzkiej grupy do zagadnień z zakresu ekologii oraz alternatywnych paliw zostało docenione w czasie imprez: Swedish Maritime Day's (nagroda „Innovation Award 2015”), Green Ship Technology ("GST Ship-owner of the year"), The Swedish Confederation of Transport Enterprises („2015 Pegasus Award”) i 2015 Global Business Excellence Awards UK („Outstanding Green Initiative Award”).
Statek Stena Germanica, który obsługuje trasę Göteborg-Kilonia, przeszedł konwersję w ubiegłym roku w Gdańsku. Modyfikacja przynosi oczekiwane efekty i już niedługo podobny zmiana czeka dwa kolejne silniki na jednostce. Zastosowanie metanolu pozwala na ograniczenie emisji związków siarki oraz cząstek stałych o 90 procent, a tlenków azotu – o 60 procent.
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej