ew
Duńska stocznia Karstensens Skibsværft A/S poinformowała na swojej stronie o założeniu spółki zależnej o nazwie "Karstensen Shipyard Poland". Jak czytamy w komunikacie, ma być to krok w celu "utrzymania pozycji wiodącego producenta kadłubów dla dużych jednostek rybackich".
Stocznia Karstensen pozyskała od Vistal Offshore nowoczesny zakład produkcyjny przy nabrzeżu Indyjskim w Porcie Gdynia, oddany do eksploatacji w 2013 roku. Jest on dobrze dostosowany do produkcji kadłubów. Zakład produkcyjny składa się z dwóch dobrze wyposażonych, nowoczesnych hal o wymiarach: 200x30x30m oraz 150x30x20m a także z przyległych biur i zaplecza dla personelu. Karstensen przejmie zakład już 1 lipca, na mocy umowy o trzyletniej dzierżawie.
Przygotowania do startu produkcji już się rozpoczęły. Obecnie stocznia Karstensen zatrudnia w Polsce personel składający się 10 osób: inspektorów i inżynierów okrętowych. Według zapewnień, w Polsce powstanie około 200 nowych miejsc pracy. Oficjalny plan zakłada rozpoczęcie produkcji zaraz po starcie dzierżawy hal produkcyjnych. Pierwszym kadłubem który ma zostać wybudowany w Gdyni będzie jednostka # 450 LUNAR BOW. Kadłub ma zostać ukończony wiosną 2019 a następnie przekazany szkockiemu armatorowi Lunar Fishing w styczniu 2020 r.
Jak przekonuje Karstensens Skibsværft: "Ta inwestycja w produkcję kadłubów w Polsce opiera się na sukcesie, jaki stocznia osiągnęła w niszowym obszarze rybackich statków pelagicznych, dostarczając wysokiej jakości, niestandardowe rozwiązania dostosowane do konkretnych potrzeb każdego klienta. Nie wplynie ona negatywnie na produkcję w Danii i pracowników w Skagen. Wręcz przeciwnie, oczekujemy że dzięki przejęciu kontroli nad pierwszym etapem produkcyjnym, znacząco poprawi i zwiększy całą produkcję a także poprawi jakość i przyspieszy dostawę.
Knud Degn Karstensen w komentarzu odnośnie założenia spółki zależnej w Polsce powiedział: "To dobrze dla wszystkich stron, że ułożyło się to w ten sposob. Jestem pewien, że nasza inwestycja w Polsce jest ważna dla naszego dalszego rozwoju, także tutaj, w Skagen. "
Karstensen Shipyard Poland stanie się tym samym już drugą stocznią należącą do kapitału zagranicznego, działającą w Gdyni, obok holenderskiej Damen Shipyards Gdynia.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii