pc
Akademik Mstisław Kiełdysz w Gdańsku. Statek badawczy należący do Instytutu Oceanologii Rosyjskiej Akademii Nauk w Moskwie przechodzi remont klasowy w Gdańskiej Stoczni Remontowa. Jednostka zagrała w filmie „Titanic” Jamesa Camerona.
Akademik Mstisław Kiełdysz do Gdańska wpłynął 26 kwietnia. Przechodzi remont klasowy, który potwierdzi jego zdolność do dalszej żeglugi. Do Kaliningradu powróci 22 maja. To już kolejna wizyta tego statku w Gdańskiej Stoczni Remontowa. Ostatni raz zawinął tam w ubiegłym roku.
Statek pojawił się już w pierwszych minutach „Titanica”. Po jego pokładzie biegali rosyjscy marynarze, widać było także ogromne batyskafy znikające w otchłani Atlantyku.
Akademik Mstisław Kiełdysz ma 37 lat i jest jednym z największych statków naukowo-badawczych na świecie. Statek ma 122,2 m długości oraz 17,82 m szerokości. Jego nośność to 1 901 t. Na pokład może zabrać 90 osób.
Na pokładzie Akademika Mstisława Kiełdysza umieszczone są dwa specjalne podwodne pojazdy głębinowe (batyskafy) Mir 1 i Mir 2. Te kabiny głębinowe są unikalnymi konstrukcjami. Według projektu rosyjskich konstruktorów zbudowała je w 1987 roku fińska stocznia Rauma-Repola Oceanics. Są wykonane ze specjalnego rodzaju utwardzonych tworzyw. Wewnątrz jest miejsce dla trzech osób, znajdują się tam także specjalna aparatura i zapas tlenu na trzy doby. Każda z kabin ma 7,8 m długości, 3,6 m szerokości i wysokość 3 m. Ważą po 18 ton, poruszają się z szybkością 5 węzłów i zanurzają na głębokość 6 000 metrów, co oznacza, że dostępne jest dla nich 98 procent dna oceanów.
Jednostka Akademik Mstisław Kiełdysz od lat uczestniczy w licznych morskich ekspedycjach.
Już wkrótce start sezonu wycieczkowego w Porcie Gdynia
Nowa lokalizacja firmy Roxtec
Carnival Corporation z dobrym wynikiem za pierwszy kwartał
Stoczniowcy wyróżnieni przez marszałka za wkład w rozwój województwa pomorskiego
Optonaval nawiązuje współpracę z Damen Naval przy budowie niemieckich fregat nowej generacji
Rozpoczyna się budowa trzeciego, atomowego okrętu podwodnego dla Francji