Z Gdańskiej Stoczni „Remontowa” S.A. została wyholowana półzanurzalna platforma FPF1. Platforma przejdzie ostatnie próby morskie na Zatoce Gdańskiej przed ostatecznym przekazaniem armatorowi. Jednostka przechodziła kompleksowy remont i przebudowę. Do Remontówki trafiła w listopadzie 2012 roku.
Projekt przewidywał wykonanie remontu części morskiej i modernizację wszystkich systemów okrętowych. Została także przeprowadzona odbudowa części socjalnej, z której korzystać będzie około 70 osobowa załoga platformy. Najważniejszym elementem projektu było zbudowanie od podstaw rafinerii na pokładzie FPF1.
W ramach projektu przeprowadzono m.in. demontaż elementów, które zostały usunięte z platformy, robiąc miejsce na urządzenia rafineryjne. W ramach przeprowadzonych prac zdemontowano około 600 ton stali, urządzeń i wyposażenia platformy.
W ciągu trzech miesięcy od momentu wyholowania platformy FPF1 z Polski rozpocznie się jej eksploatacja przez operatora Petrofac na polach Stella i Harrier w brytyjskiej strefie Morza Północnego.
FPF1 to prawdziwy gigant o długości 82 m, szerokości 75 m i wysokości ok. 30 m oraz wyporności 26 639 ton i masie ok. 17 000 ton.
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie