Rozpoczęcie działalności terminalu LNG coraz bliżej. 31 maja 2016 roku ma dojść do podpisania protokołu przekazania do użytkowania. Instalacje gazoportu zostały już schłodzone azotem, trwa rozruch kotłowni i palników SCV. Decyzja o rozbudowie zapadnie na początku 2016 r.
Na terenie terminalu LNG w Świnoujściu trwają również ostatnie przygotowania do przyjęcia pierwszego metanowca Al-Nuaman. Pierwszy statek ze skroplonym gazem ziemnym przypłynie do świnoujskiego portu między 11-12 grudnia 2015 r. Druga dostawa LNG, która zapewni gaz na dalsze próby eksploatacyjne, zostanie przeprowadzona w pierwszym kwartale przyszłego roku.
W pierwszym kwartale 2016 ma również zapaść decyzja dotycząca rozbudowy terminalu o trzeci zbiornik oraz kolejne palniki SCV (Submerged Combustion Vaporizers), które wykorzystywane są w procesie regazyfikacji.
Początkowo dzięki instalacji na terminalu LNG będzie można zapewnić jedną trzecią polskiego zapotrzebowania na gaz. W przypadku rozbudowy obiektu zdolność regazyfikacyjna terminalu wyniesie 7,5 mld m3 rocznie, co odpowiada połowie zapotrzebowania naszego kraju na ten surowiec. Świnoujski terminal będzie jedyną tej wielkości instalacją w Europie Północnej i Środkowo – Wschodniej i jedną z największych na całym kontynencie. Instalacja, wraz z nowymi gazociągami, interkonektorami, wirtualnym i fizycznym rewersem na gazociągu jamalskim, a także podziemnymi magazynami i własnym wydobyciem, zwiększy niezależność energetyczną Polski.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii