pc/famor.pl
Famor wprowadza na rynek nowe produkty oraz modernizuje bazę produkcyjną. Inwestycje te współfinansowane są ze środków unijnych. Obecnie firma zajmująca się rozwiązaniami z dziedziny oświetlenia i wyposażenia elektrycznego realizuje projekt pn. „Modernizacja bazy badawczo-rozwojowej i technologiczno-produkcyjnej oraz produktów oświetleniowych FAMOR.S.A.”. Zakłada on wdrożenie wyników prac badawczo-rozwojowych w celu wprowadzenia na rynek nowych i znacząco ulepszonych produktów oraz modernizacji bazy produkcyjnej i rozwojowej spółki prowadzących do stworzenia i rozszerzenia zaawansowanych zdolności w zakresie rozwoju produktów i usług.
Inwestycja polegała będzie na :
- wykonaniu i zakupie narzędzi oraz oprzyrządowania niezbędnego do produkcji nowych, powstałych w wyniku prac B+R , wyrobów,
- zakupie specjalistycznych narzędzi do projektowania inżynierskiego, sprzętu informatycznego i laboratoryjnego oraz maszyn i urządzeń tworzących ciąg technologiczny niezbędny do wytwarzania nowych produktów oświetleniowych i zwiększających posiadane zdolności produkcyjne,
-wdrożeniu nowych procesów technologicznych oraz wykonaniu prac modernizacyjnych pomieszczeń produkcyjnych.
W wyniku realizacji projektu spółka zrealizuje pierwszy etap kompleksowej modernizacji produktów oświetleniowych polegającej na przejściu ze stosowanych obecnie tradycyjnych źródeł światła na LED i OLED.
Efektem realizacji projektu będzie wprowadzenie na rynek pojazdów szynowych, drogowych oraz jednostek pływających systemów i specjalistycznych produktów oświetleniowych posiadających następujące cechy i nowe funkcjonalności:
* nowe rozwiązania oświetleniowe z diodami LED stanowią inteligentne, zoptymalizowane, złożone systemy oświetlenia pojazdów zintegrowane z ogólną konstrukcja pojazdu, ukierunkowane na bezpieczeństwo, efektywność, a w szczególności na dobre samopoczucie pasażerów,
* dla operatorów pojazdów energooszczędne produkty o długiej żywotności, niewymagające obsługi, wytrzymujące trwałe obciążenia przez dziesiątki lat, będą obniżały bieżące koszty eksploatacji,
* w skład systemów wchodzą ultra cienkie i ultra lekkie panele oświetleniowe LED ( z układem optyki zapobiegającym olśnieniu i odblaskom), inteligentnymi układami sterowania i regulacji natężenia i barwy światła, a także antybakteryjnymi urządzeniami świetlnymi UV.
Realizację celów szczegółowych projektu, umożliwi dokonanie następujących inwestycji w rzeczowe aktywa trwałe oraz wartości niematerialne i prawne:
* Rozwój bazy badawczo-rozwojowej firmy poprzez utworzenie Działu Rozwoju (funkcjonującego w oparciu o formułę „design thinking” i zakładającego połączenie istniejącego działu projektowego i laboratorium oraz utworzenie nowych stanowisk) co stanowiło będzie innowację organizacyjną (nietechnologiczną) oraz doposażenie nowej jednostki organizacyjnej poprzez zakup oprogramowania informatycznego w postaci specjalistycznych narzędzi do projektowania inżynierskiego, sprzętu informatycznego i laboratoryjnego oraz przebudowę i modernizację pomieszczeń tworzonego Działu Rozwoju spółki.
* Zmiany w procesie produkcyjnym polegające na:
- zakupie maszyn i urządzeń tworzących ciąg technologiczny stanowiący innowację procesową, niezbędny do wytwarzania nowych opraw i produktów oświetleniowych opartych o źródła światła LED,
- wdrożeniu w ramach ciągu technologicznego nowych procesów - montażu elektronicznego SMD, klejenia elementów z metalu i tworzyw wraz z uzyskaniem na ten wybrane procesy europejskich certyfikatów kolejowych mi. w Instytucie Fraunhoffera oraz modernizacji
istniejących procesów – obróbki metali i tworzyw sztucznych (w zakresie wytwarzania elementów optyki opraw),
- wykonaniu prac modernizacyjnych w pomieszczeniach produkcyjnych, w których zlokalizowany zostanie ciąg technologiczny (np. zapewniających sterylne warunki i brak kurzu w pomieszczeniach montażu SMD oraz obróbki i montażu elementów optycznych opraw),
* Wdrożenie do produkcji wyników prac B+R (opisanych w specjalnym raporcie z badań) i wprowadzenie na rynek systemów oświetleniowych składających się z nowych i zmodernizowanych wyrobów stanowiących innowacje produktowe i będących jednocześnie ekoinnowacjami polegające na:
- opracowaniu dokumentacji technologiczno-warsztatowej nowych i modernizowanych produktów oraz zaprojektowaniu i wykonaniu narzędzi do produkcji części i detali nowych wyrobów,
- realizacji prac wdrożeniowych oraz wykonanie serii informacyjnych produktów.
Kolejnym etapem procesu modernizacji niezależnym technicznie i finansowo, opartym o wyniki nowych prac B+R, będzie kompleksowa przebudowa całego portfela produktów oświetleniowych przeznaczonych zwłaszcza na rynek morski oraz szerszego wejścia na rynek pojazdów elektrycznych. Jest to ściśle związane z programami i projektami krajowymi sformułowanymi w Strategii Odpowiedzialnego Rozwoju (projekty flagowe: „BATORY”,
„LUXTORPEDA” i „ELEKTROMOBILNOŚĆ”) oraz realizowanej konsolidacji sektora stoczniowego pod kątem potrzeb marynarki wojennej.
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza
Konferencja „Morska flota handlowa pod narodową banderą. Polską racją stanu!"
Dwa największe na świecie promy wodorowe powstaną w Norwegii