pc/famor.pl
Famor wprowadza na rynek nowe produkty oraz modernizuje bazę produkcyjną. Inwestycje te współfinansowane są ze środków unijnych. Obecnie firma zajmująca się rozwiązaniami z dziedziny oświetlenia i wyposażenia elektrycznego realizuje projekt pn. „Modernizacja bazy badawczo-rozwojowej i technologiczno-produkcyjnej oraz produktów oświetleniowych FAMOR.S.A.”. Zakłada on wdrożenie wyników prac badawczo-rozwojowych w celu wprowadzenia na rynek nowych i znacząco ulepszonych produktów oraz modernizacji bazy produkcyjnej i rozwojowej spółki prowadzących do stworzenia i rozszerzenia zaawansowanych zdolności w zakresie rozwoju produktów i usług.
Inwestycja polegała będzie na :
- wykonaniu i zakupie narzędzi oraz oprzyrządowania niezbędnego do produkcji nowych, powstałych w wyniku prac B+R , wyrobów,
- zakupie specjalistycznych narzędzi do projektowania inżynierskiego, sprzętu informatycznego i laboratoryjnego oraz maszyn i urządzeń tworzących ciąg technologiczny niezbędny do wytwarzania nowych produktów oświetleniowych i zwiększających posiadane zdolności produkcyjne,
-wdrożeniu nowych procesów technologicznych oraz wykonaniu prac modernizacyjnych pomieszczeń produkcyjnych.
W wyniku realizacji projektu spółka zrealizuje pierwszy etap kompleksowej modernizacji produktów oświetleniowych polegającej na przejściu ze stosowanych obecnie tradycyjnych źródeł światła na LED i OLED.
Efektem realizacji projektu będzie wprowadzenie na rynek pojazdów szynowych, drogowych oraz jednostek pływających systemów i specjalistycznych produktów oświetleniowych posiadających następujące cechy i nowe funkcjonalności:
* nowe rozwiązania oświetleniowe z diodami LED stanowią inteligentne, zoptymalizowane, złożone systemy oświetlenia pojazdów zintegrowane z ogólną konstrukcja pojazdu, ukierunkowane na bezpieczeństwo, efektywność, a w szczególności na dobre samopoczucie pasażerów,
* dla operatorów pojazdów energooszczędne produkty o długiej żywotności, niewymagające obsługi, wytrzymujące trwałe obciążenia przez dziesiątki lat, będą obniżały bieżące koszty eksploatacji,
* w skład systemów wchodzą ultra cienkie i ultra lekkie panele oświetleniowe LED ( z układem optyki zapobiegającym olśnieniu i odblaskom), inteligentnymi układami sterowania i regulacji natężenia i barwy światła, a także antybakteryjnymi urządzeniami świetlnymi UV.
Realizację celów szczegółowych projektu, umożliwi dokonanie następujących inwestycji w rzeczowe aktywa trwałe oraz wartości niematerialne i prawne:
* Rozwój bazy badawczo-rozwojowej firmy poprzez utworzenie Działu Rozwoju (funkcjonującego w oparciu o formułę „design thinking” i zakładającego połączenie istniejącego działu projektowego i laboratorium oraz utworzenie nowych stanowisk) co stanowiło będzie innowację organizacyjną (nietechnologiczną) oraz doposażenie nowej jednostki organizacyjnej poprzez zakup oprogramowania informatycznego w postaci specjalistycznych narzędzi do projektowania inżynierskiego, sprzętu informatycznego i laboratoryjnego oraz przebudowę i modernizację pomieszczeń tworzonego Działu Rozwoju spółki.
* Zmiany w procesie produkcyjnym polegające na:
- zakupie maszyn i urządzeń tworzących ciąg technologiczny stanowiący innowację procesową, niezbędny do wytwarzania nowych opraw i produktów oświetleniowych opartych o źródła światła LED,
- wdrożeniu w ramach ciągu technologicznego nowych procesów - montażu elektronicznego SMD, klejenia elementów z metalu i tworzyw wraz z uzyskaniem na ten wybrane procesy europejskich certyfikatów kolejowych mi. w Instytucie Fraunhoffera oraz modernizacji
istniejących procesów – obróbki metali i tworzyw sztucznych (w zakresie wytwarzania elementów optyki opraw),
- wykonaniu prac modernizacyjnych w pomieszczeniach produkcyjnych, w których zlokalizowany zostanie ciąg technologiczny (np. zapewniających sterylne warunki i brak kurzu w pomieszczeniach montażu SMD oraz obróbki i montażu elementów optycznych opraw),
* Wdrożenie do produkcji wyników prac B+R (opisanych w specjalnym raporcie z badań) i wprowadzenie na rynek systemów oświetleniowych składających się z nowych i zmodernizowanych wyrobów stanowiących innowacje produktowe i będących jednocześnie ekoinnowacjami polegające na:
- opracowaniu dokumentacji technologiczno-warsztatowej nowych i modernizowanych produktów oraz zaprojektowaniu i wykonaniu narzędzi do produkcji części i detali nowych wyrobów,
- realizacji prac wdrożeniowych oraz wykonanie serii informacyjnych produktów.
Kolejnym etapem procesu modernizacji niezależnym technicznie i finansowo, opartym o wyniki nowych prac B+R, będzie kompleksowa przebudowa całego portfela produktów oświetleniowych przeznaczonych zwłaszcza na rynek morski oraz szerszego wejścia na rynek pojazdów elektrycznych. Jest to ściśle związane z programami i projektami krajowymi sformułowanymi w Strategii Odpowiedzialnego Rozwoju (projekty flagowe: „BATORY”,
„LUXTORPEDA” i „ELEKTROMOBILNOŚĆ”) oraz realizowanej konsolidacji sektora stoczniowego pod kątem potrzeb marynarki wojennej.
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich