PMK
Koncern naftowy ExxonMobil wraz z Qatar Petroleum zdecydowały się w końcu ruszyć z projektem budowy terminalu Golden Pass LNG w Zatoce Meksykańskiej.
Prace mają ruszyć już w pierwszym kwartale 2019 roku, a sam obiekt ma być gotowy w 2024 roku. Warty ponad 10 mld dolarów terminal skraplający będzie mógł przerobić 16 mln ton LNG rocznie.
Golden Pass zlecił kontrakty inżynieryjne, zamówienia i kontrakty budowlane spółce joint venture firm: Chiyoda International Corporation, McDermott International Inc. i Zachry Group.
Projekt obejmie trzy zakłady skraplania, każdy o przepustowości ok. 5,2 miliona ton rocznie, a także inne powiązane systemy użytkowe.
Projekt wykorzysta istniejącą infrastrukturę, w tym pięć zbiorników LNG o pojemności 155 000 m3, dwa stanowiska morskie, aby pomieścić największych przewoźników LNG, oraz istniejący 69-milowy gazociąg Golden Pass Pipeline z połączeniem do rynków USA.
Golden Pass to część planu ExxonMobil zainwestowania ponad 50 miliardów USD w ciągu najbliższych pięciu lat w budowę i rozbudowę zakładów produkcyjnych w USA.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii