PMK
Europejskie stocznie i producenci sprzętu morskiego wzywają Unię Europejską do ochrony sektora w obliczu zbliżającego się spadku popytu na określone typy statków, w tym wycieczkowców, pogłębiarek i morskich statków dostawczych.
Sektor stoczniowy został poważnie dotknięty przez wstrzymanie produkcji, tymczasowe zwolnienia, a także pojawiające się problemy z płynnością finansową. Ponadto zamówienia na nowe statki i ich modernizację są odraczane w czasie, gdy armatorzy podejmują środki mające na celu obniżenie kosztów.
- Europa ryzykuje utratą strategicznego sektora technologii morskich na rzecz Azji, podczas gdy europejskie stocznie i producenci sprzętu morskiego mają kluczowe znaczenie dla europejskiego zielonego porozumienia, europejskiej gospodarki i mobilności, europejskiej obrony, bezpieczeństwa i autonomii - powiedziała Kjersti Kleven, przewodnicząca SEA Europe.
- Taka strata spowodowałaby, że Europa byłaby całkowicie zależna od Azji w zakresie projektowania, budowy, naprawy, modernizacji i wyposażenia statków cywilnych, co miałoby katastrofalne skutki dla autonomii, obrony i bezpieczeństwa Europy, a także gospodarki morskiej i siły roboczej – dodała.
SEA Europe z zadowoleniem przyjęła niedawne inicjatywy Komisji Europejskiej w odpowiedzi na wybuch COVID-19, które mają na celu zminimalizować wpływ kryzysu na wszystkie sektory przemysłu europejskiego.
Stowarzyszenie wezwało jednak Komisję do wprowadzenia polityk sektorowych i wsparcia finansowego dostosowanego do szczególnych potrzeb europejskich stoczni i przemysłu wyposażenia morskiego, aby złagodzić poważne konsekwencje wybuchu COVID-19 i zabezpieczyć przetrwanie tego sektora.
Europejski sektor technologii morskich jest szczególnie wrażliwy, ponieważ jest w znacznym stopniu zorientowany na eksport i silnie uzależniony od globalnych trendów makroekonomicznych, wielkości handlu i nastrojów rynkowych.
Europejski przemysł stoczniowy będzie musiał się zmierzyć z faktem, że anulowane zostanie wiele zamówień na nowe statki wycieczkowe, gdyż ten sektor poniósł poważne straty finansowe z powodu ograniczeń w podróżowaniu i problemów zdrowotnych na jednostkach.
Stowarzyszenie uważa, że popyt na statki wycieczkowe i związany z nimi sprzęt morski nie zostanie przywrócony, dopóki armatorzy nie będą pewni warunków rynkowych, a pasażerowie odzyskają zaufanie do sytuacji finansowej i sanitarnej.
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej