PMK
Holenderska stocznia Damen Shipyards udostępniła w czwartek szczegóły dotyczące swojego projektu wycieczkowca ekspedycyjnego, który mógłby pływać zarówno w polarnych, jak i tropikalnych rejonach.
- Jednostka bez problemu uzyska certyfikat Polar Class 6 i będzie zdolna do pływania autonomicznego przez 30 dni. Pozwoli to jej zmierzyć się nawet z najtrudniejszymi trasami – powiedział Henk Grunstra, dyrektor działu produktu w Damen.
Przy tworzeniu projektu Damen współpracował z dwoma firmami: Expedition Voyage Consultants Ltd oraz Knud E. Hansen, duńskim projektantem okrętowym.
- Bardzo się cieszymy, że mogliśmy skorzystać z doświadczenia Knud E. Hansen w projektowaniu statków wycieczkowych – powiedział Grunstra. - Z 700 wycieczkowcami zaprojektowanymi przez Knud E Hansen i naszym portfolio 6 tys, zbudowanych statków, tworzymy naprawdę solidny zespół – dodał.
Statek został w ten sposób zaprojektowany, by pasażerowie mogli oglądać otoczenie z wielu punktów widokowych. Na jednostce zmieści się 115 pasażerów, ale Damen już pracuje nad wersją dla ponad 200 pasażerów. Wycieczkowiec będzie mógł także zostać doposażony w pokładową baterie.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej