• <
BOTA_TECHNIK_MEGA

Chrzest i wodowanie ORP Kormoran już w piątek

01.09.2015 11:16 Źródło: własne
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Stocznie, Statki Chrzest i wodowanie ORP Kormoran już w piątek
Chrzest i wodowanie ORP Kormoran już w piątek - GospodarkaMorska.pl

W piątek (4.09) w Remontowa Shipbuilding S.A., należącej do Grupy Kapitałowej REMONTOWA HOLDING S.A., odbędzie się uroczystość wodowania oraz chrztu okrętu ORP KORMORAN budowanego dla Marynarki Wojennej RP. Matką Chrzestną okrętu zostanie Maria Jolanta Karweta.

Ta podwójna uroczystość jest następstwem podpisanej we wrześniu 2013 roku  umowy pomiędzy Inspektoratem Uzbrojenia, a Konsorcjum, któremu przewodniczy  Remontowa Shipbuilding S.A. Kontrakt obejmuje budowę prototypu – z terminem przekazania w IV kwartale 2016 roku oraz dwóch jednostek seryjnych. Realizacja prototypowego okrętu przebiega  harmonijnie oraz zgodnie z planem.

Kilka tygodni po podpisaniu umowy, na basenie Centrum Techniki Okrętowej rozpoczęły się próby modelowe jednostki zaprojektowanej przez  wchodzące w skład REMONTOWA HOLDING biuro projektowe Remontowa Marine Design&Consulting. W kwietniu 2014 roku odbyła się uroczystość palenia pierwszych blach, a 23 września 2014 – w rocznicę podpisania umowy miało miejsce uroczyste położenie stępki. Realizowany właśnie kolejny etap budowy potwierdza gotowość zdania okrętu w przewidywanym terminie.

Kadłub okrętu zbudowany jest ze specjalnej stali amagnetycznej. Oprócz wysokiej trwałości zapewnia ona niską charakterystykę pól fizycznych okrętu.
Zarówno zastosowanie tak unikalnej technologii jak również 70 lat doświadczeń oraz ponad czterysta zbudowanych w Remontowej Shipbuilding S.A. okrętów wojennych różnego typu poświadczają gotowość Stoczni do udziału w realizacji programu modernizacji Marynarki Wojennej RP.

Do głównych zadań okrętu należeć będzie:

• poszukiwanie, klasyfikacja oraz identyfikacja min morskich, a także ich niszczenie,
• przeprowadzanie różnych klas okrętów (statków) przez rejony zagrożenia  
   minowego,
• obrona przeciwminowa okrętów (statków) podczas przejścia morzem,
•  rozpoznawanie torów wodnych,
• zdalne sterowanie samobieżnymi nawodnymi platformami przeciwminowymi,
• stawianie min morskich,
• poszukiwanie oraz zwalczanie sił i środków dywersji podwodnej w rejonach
  bazowania oraz udział w akcjach ratowniczych.

Główne parametry okrętu:
wyporność: 830 t,
długość całkowita - 58,50 m,
szerokość maksymalna - 10,30 m.

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 35671,00 $ tona -0,25% 28 lip
 Cynk 2951,00 $ tona 0,10% 28 lip
 Aluminium 2516,00 $ tona 0,76% 28 lip
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.