PMK
Chiny zwodowały pierwszy na świecie inteligentny tankowiec VLCC w swojej czołowej stoczni Dalian Shipbuilding Industry (DSIC). Jednostka o nośności 308 tys. dwt 22 czerwca została przekazana armatorowi China Merchants Energy Shipping (CMES).
Tankowiec mierzy 333 metry długości i 60 metrów szerokości, ale jego główną unikatową cechą jest posiadanie "inteligentnego" systemu.
Statek odznacza się między innymi wspomaganą nawigacją autopilota, inteligentnym zarządzaniem płynnymi ładunkami oraz zintegrowanym zarządzaniem efektywnością energetyczną.
Statek zakończył już próby morskie, a także testy inteligentnego sprzętu i systemu. Według stoczni ten nowy tankowiec jest nie tylko kamieniem milowym w rozwoju wielkoskalowych inteligentnych statków na świecie, ale także stanowi nowy rozdział w sektorze tankowców.
Tragedia w gdańskiej stoczni. To było morderstwo, nie wypadek
Dzięki systemowi smarowania powietrzem OceanGlide firma Alfa Laval podpisała pierwsze porozumienie o współpracy z koreańską stocznią
5 wiodących flot świata ma wartość PKB Polski. Polska nie jest drugą Japonią
Eureka Shipping ogłasza budowę najnowocześniejszego statku do transportu cementu
W Japonii powstanie innowacyjny statek do transportu komponentów do morskich turbin wiatrowych
Pojazd rodem z science-fiction ma wzmocnić potencjał ukraińskich sił morskich