PMK
Chiny zwodowały pierwszy na świecie inteligentny tankowiec VLCC w swojej czołowej stoczni Dalian Shipbuilding Industry (DSIC). Jednostka o nośności 308 tys. dwt 22 czerwca została przekazana armatorowi China Merchants Energy Shipping (CMES).
Tankowiec mierzy 333 metry długości i 60 metrów szerokości, ale jego główną unikatową cechą jest posiadanie "inteligentnego" systemu.
Statek odznacza się między innymi wspomaganą nawigacją autopilota, inteligentnym zarządzaniem płynnymi ładunkami oraz zintegrowanym zarządzaniem efektywnością energetyczną.
Statek zakończył już próby morskie, a także testy inteligentnego sprzętu i systemu. Według stoczni ten nowy tankowiec jest nie tylko kamieniem milowym w rozwoju wielkoskalowych inteligentnych statków na świecie, ale także stanowi nowy rozdział w sektorze tankowców.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii