PMK
Perspektywy dla globalnego sektora żeglugi do 2020 roku pozostaną stabilne pomimo niepewności geopolitycznej i handlowej. Wyższe oczekiwane zyski będą równoważone napięciami w handlu między USA a Chinami oraz ogólnoświatowym ryzykiem regulacyjnym - stwierdziło Moody's Investors Service w nowym raporcie.
Kluczowe czynniki stabilnej perspektywy to połączenie przewidywanego wzrostu EBITDA na poziomie 16–18% do 2020 roku oraz w dużej mierze zrównoważony wzrost popytu i podaży. Pozytywy te są równoważone przez ryzyko spadku wynikające z protekcjonistycznej polityki handlowej i nowych regulacji.
- Globalny przemysł żeglugowy stoi przed szeregiem wyzwań w 2020 roku. Przykładem jest wejście w życie przepisów IMO 2020, które prawdopodobnie doprowadzą do wzrostu kosztów paliwa. Problemem będzie także niepewność geopolityczna, w tym konflikty handlowe, a zwłaszcza spór handlowy między USA a Chinami - powiedziała Maria Maslovsky, wiceprezes Moody's.
Prognoza dotycząca segmentu tankowców została zmieniona z negatywnej na stabilną. To wynik wzrostu stawek czarterowych. W tym samym czasie nadwyżka podaży staje się mniejszym problemem w wyniku zmniejszonego zamawiania nowych jednostek.
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?