PMK
Perspektywy dla globalnego sektora żeglugi do 2020 roku pozostaną stabilne pomimo niepewności geopolitycznej i handlowej. Wyższe oczekiwane zyski będą równoważone napięciami w handlu między USA a Chinami oraz ogólnoświatowym ryzykiem regulacyjnym - stwierdziło Moody's Investors Service w nowym raporcie.
Kluczowe czynniki stabilnej perspektywy to połączenie przewidywanego wzrostu EBITDA na poziomie 16–18% do 2020 roku oraz w dużej mierze zrównoważony wzrost popytu i podaży. Pozytywy te są równoważone przez ryzyko spadku wynikające z protekcjonistycznej polityki handlowej i nowych regulacji.
- Globalny przemysł żeglugowy stoi przed szeregiem wyzwań w 2020 roku. Przykładem jest wejście w życie przepisów IMO 2020, które prawdopodobnie doprowadzą do wzrostu kosztów paliwa. Problemem będzie także niepewność geopolityczna, w tym konflikty handlowe, a zwłaszcza spór handlowy między USA a Chinami - powiedziała Maria Maslovsky, wiceprezes Moody's.
Prognoza dotycząca segmentu tankowców została zmieniona z negatywnej na stabilną. To wynik wzrostu stawek czarterowych. W tym samym czasie nadwyżka podaży staje się mniejszym problemem w wyniku zmniejszonego zamawiania nowych jednostek.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania