PMK
Siemens Gamesa Renewable Energy SA, hiszpański producent turbin wiatrowych, ma zbudować największą na świecie turbinę wiatrową.
14-megawatowa maszyna z wirnikiem o średnicy 222 metrów (728 stóp) będzie o dwa metry większa niż ogromna turbina General Electric Co. To kolejny znak, że rozmiar ma znaczenie, jeśli chodzi o szybko rozwijający się rynek zielonej energii z morskich farm wiatrowych.
Odkąd GE zadebiutowało w marcu 2018 roku z własną 12-megawatową turbiną Haliade-X, maszyna zebrała wiele zamówień, w tym na największą na świecie morską farmę wiatrową, która zostanie zbudowana u wybrzeży Anglii. Oznaczało to również wejście GE na rynek poprzednio zdominowany przez Siemens Gamesa, a w mniejszym stopniu przez MHI Vestas Offshore Wind A / S.
Prototyp turbiny Siemens Gamesa, którą firma nazywa SG 14-222 DD, będzie gotowy w 2021 roku. Gotowy produkt będzie dostępny na rynku w 2024 roku. Dzięki nowej maszynie, Siemens Gamesa chce ugruntować swoją pozycję lidera rynku.
- Moją ambicją i ambicją Siemens Gamesa jest dalej posiadać powyżej 50% udziału w rynku światowym - powiedział telefonicznie Andreas Nauen, dyrektor naczelny Siemens Gamesa. - Wymaga to wygrania co najmniej połowy wszystkich projektów na świecie.
Nauen powiedział, że firma jest już w zaawansowanej rozmowie z wieloma potencjalnymi klientami na temat pierwszych zamówień na nową turbinę.
Konkurencja między producentami jest intensywna, ponieważ każda farma wiatrowa jest tak duża i jest ich stosunkowo niewiele w porównaniu z farmami wiatrowymi na lądzie. Dla deweloperów konkurujących o pozyskanie kontraktów rządowych na budowę parków wiatrowych, wybrana przez nich turbina jest jedną z najważniejszych decyzji.
Nowa turbina firmy Siemens Gamesa zwiększy roczną produkcję energii o 25% w porównaniu z ich największą obecną turbiną.
Mimo że nowa turbina Siemens Gamesa będzie nieco większa niż maszyna GE, nie wiadomo, czy ostatecznie jest ona najbardziej wydajna, ponieważ turbiny można dostosować, aby zwiększyć ich moc.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Alarm. Zbiornikowiec-Zombie na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym