PMK
W maju w Belgii i Holandii uruchomiono kolejne morskie farmy wiatrowe, dzięki którym potencjał offshore tych dwóch krajów wzrósł o 750 MW.
Najnowszą z nich jest farma Nobelwind uruchomiona u wybrzeży Belgii. Wyposażono ją w 50 turbin wiatrowych MHI Vestas o mocy 3,3 MW każda. Inwestycja jest własnością konsorcjum firm Parkwind NV i europejskiego oddziału japońskiego Sumimoto Corporation. Energia z tej farmy odpowiada zapotrzebowaniu 188 tys. belgijskich gospodarstw domowych.
Belgijski potencjał morskich farm wiatrowych na koniec 2016 r. wynosił 712 MW, co było piątym najlepszym wynikiem w Europie po W. Brytanii (5,156 GW), Niemczech (4,018 GW), Danii (1,271 GW) oraz Holandii (1,118 GW).
Również potencjał offshore Holandii zwiększył się w maju dzięki uruchomionej oficjalnie farmie wiatrowej Gemini o łącznej mocy aż 600 MW, na którą składają się turbiny Siemensa o jednostkowej mocy 4 MW.
To największa farma wiatrowa, która kiedykolwiek powstała w Holandii i druga największa tego typu instalacja na świecie. Farma zajmuje łącznie 68 km2.
- Udało nam się ukończyć farmę przed terminem, poniżej zakładanego budżetu i bez żadnych wypadków. Teraz Gemini będzie w stanie wyprodukować 2,6 TWh czystej energii każdego roku, zmniejszając emisję CO2 w Holandii o 1,25 mln ton. Przez kolejne 15 lat Gemini zapewni energię 1,5 milionom konsumentów - powiedział Matthais Haag, dyrektor zarządzający Gemini.
Budowa farmy wiatrowej rozpoczęła się w 2015 roku i kosztowała 2,8 mld euro. Sfinansowało ją aż 25 banków z Azji, Australii, Europy i Północnej Ameryki.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii