Royal Dutch Shell zakupił 51 procent udziałów w irlandzkim projekcie morskiej firmy wiatrowej na Morzu Celtyckim.
Spółka Simply Blue Energy’s Kinsale zbuduje pływającą firmę wiatrową o mocy początkowej 300 megawatów, która może wzrosnąć do 1 gigawata. Nie ujawniono kwoty transakcji.
Shell sprzedał swoje aktywa naftowe i gazowe w Irlandii w 2018 roku. Obecny zakup wpisuje się w rosnącą listę inwestycji w aktywa odnawialne i niskoemisyjne, które mają pomóc firmie osiągnąć cele klimatyczne określone w zeszłym roku. Wcześniej w tym tygodniu anglo-holenderski koncern zakupił największą w Wielkiej Brytanii publiczną sieć ładowania pojazdów elektrycznych, a na początku miesiąca zainwestował w kanadyjską fabrykę paliw.
- Ten projekt może zapewnić zieloną energię zarówno konsumentom, jak i firmom, a także przyczynić się do realizacji ambicji Shell, aby do 2050 roku osiągnąć zerową emisję netto - powiedział w oświadczeniu Collin Crooks, wiceprezes Shell ds. morskiej energetyki wiatrowej.
- Projekt pomoże również irlandzkiemu rządowi osiągnąć cel klimatyczny, jakim jest morska energia wiatrowa o mocy 5 gigawatów do 2030 r - powiedział prezes Simply Blue Energy, Sam Roch-Perks.
Shell jest zaangażowany w morską energetykę wiatrową od 2000 roku i według swojej strony internetowej posiada ponad 6 gigawatów projektów wiatrowych w fazie rozwoju. Aktywa wiatrowe koncernu znajdują się głównie w Holandii i USA.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów