Przemysł stalowy odpowiada za prawie 10 procent
światowej emisji dwutlenku węgla i 17 procent emisji na terenie Chin.
Harmonogram dekarbonizacji przemysłu stalowego ma kluczowe znaczenie dla
nisko- i zeroemisyjnej transformacji światowej gospodarki.
Produkcja
stali oparta na zielonym wodorze to rozwiązanie o zerowej emisji
dwutlenku węgla, które ma potencjał osiągnięcia poziomu porównywalnego z
tradycyjnymi sposobami produkcji.
Projekty pilotażowe na bazie
wodoru oraz rozwój na dużą skalę wymagają skutecznego wsparcia
politycznego i wytycznych dotyczących najlepszych praktyk.
W
Europie finansowanie rządowe wspierające produkcję stali w oparciu o
wodór obejmuje obecnie wiele etapów realizowanych projektów.
Chiny
przedstawiły serię propozycji polityk wspierających badania i rozwój
technologii produkcji stali z wodoru, rozwiązania, projekty pilotażowe i
demonstracyjne oraz opracowania dotyczące zdolności produkcyjnych.
Najnowszy
raport RMI Clean Hydrogen-Based Steel in China and Europe: Policy
Development and China's Implication porównuje charakterystykę polityki
produkcji stali opartej na czystym wodorze w Chinach i Europie,
analizuje i szacuje potencjał rozwoju produkcji stali opartej na wodorze
w Chinach w oparciu o cechy lokalnego przemysłu i przedstawia
odpowiednie zalecenia dotyczące polityki promowania rozwoju produkcji
stali opartej na zielonym wodorze.
Raport jest dostępny pod linkiem: rmi.org
Fot. Depositphotos
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów