ew/MGMiŻŚ
W ramach Tarczy Antykryzysowej wprowadziliśmy dla wszystkich użytkowników śródlądowych dróg wodnych do 30 września 2020 r. zwolnienie z należności za korzystanie ze śluz i odcinków śródlądowych dróg wodnych stanowiących własność Skarbu Państwa. Natomiast przedsiębiorcy mają możliwość przesunięcia terminu płatności za dzierżawę gruntów pokrytych wodami oraz rozłożenie płatności na raty lub ich umorzenie.
Zgodnie z aktualnymi przepisami podmioty wykonujące czynności związane z:
przewozem osób statkami pasażerskimi oraz wycieczkowymi,
przewozem towarów statkami towarowymi,
żeglugą pustych statków towarowych,
holowaniem lub spławianiem drewna,
korzystaniem ze śluz lub pochylni,
do dnia 30 września 2020 roku są zwolnione z należności za korzystanie ze śródlądowych dróg wodnych i ich odcinków oraz urządzeń wodnych stanowiących własność Skarbu Państwa, usytuowanych na śródlądowych wodach powierzchniowych.
Szczegóły reguluje art. 568a ustawy Prawo Wodne wprowadzony ustawą z dnia 14 maja 2020 r. o zmianie niektórych ustaw w zakresie działań osłonowych w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2. Tekst ustawy z 14 maja jest dostępny pod linkiem:
http://dziennikustaw.gov.pl/D2020000087501.pdf
Dodatkowo Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie wprowadziło dla przedsiębiorców możliwość przesunięcia terminu płatności za dzierżawę gruntów pokrytych wodami oraz rozłożenie tych płatności na raty lub też ich umorzenie.
Szczegółowe informacje dostępne są pod adresem internetowym:
https://wody.gov.pl/aktualnosci/1018-wody-polskie-przygotowaly-wsparcie-dla-podmiotow-gospodarczych
Kolejne informacje dotyczące branży żeglugi śródlądowej będą na bieżąco publikowane na stronie internetowej mgm.gov.pl.
Podpisano umowę dt. budowy multimodalnego kolejowego węzła przeładunkowego w Porcie Szczecin
RWE i Port Karlshamn razem dla rozwoju bałtyckiej energetyki wiatrowej
Arkadiusz Marchewka: rozwój żeglugi śródlądowej jednym z priorytetów Ministerstwa Infrastruktury
Wiceszef MI: o 33 mln zł więcej środków w programie dot. budowy drogi wodnej przez Mierzeję
Wyścig o czysty Bałtyk. Debata nad katalogiem najlepszych praktyk i technologii przy przeładunkach towarów masowych suchych w portach morskich
Chiński inwestor pozbawiony koncesji na budowę Wielkiego Kanału Interoceanicznego