ew
Masa towarów przewiezionych w Polsce koleją spadła w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy tego roku o 4,9 proc. do 178 mln ton w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej, kiedy przewieziono 187 mln ton - poinformował w czwartek Urząd Transportu Kolejowego (UTK).
"Wyniki za 2019 r. charakteryzują się niższymi wartościami przewozów niż w zeszłym roku. Największy wpływ na spadki przewozów, wg dotychczas dostępnych danych, ma mniejsza liczba przewozów towarów związanych z budownictwem, sektorem energetycznym oraz przemysłem ciężkim" - powiedział cytowany w komunikacie Ignacy Góra, prezes UTK.
"Funkcjonowanie przewoźników kolejowych w swojej tradycyjnej roli, jako przedsiębiorców gwarantujących przewóz towarów masowych jest w bardzo dużym stopniu zależne od przebiegu dużych projektów infrastrukturalnych czy stopnia zapotrzebowania sektora energetycznego. Dlatego tak ważne jest stwarzanie nowych możliwości wykorzystania transportu kolejowego" - dodaje Góra.
Urząd poinformował też, że przewoźnicy towarowi w samym wrześniu przewieźli ponad 19,6 mln ton ładunków. W stosunku do września ubiegłego roku wartość ta jest niższa o 4,7 proc.
Średnia odległość przewozu jednej tony ładunku we wrześniu wyniosła 234 km i była niższa o blisko 10 km w porównaniu z wrześniem ubiegłego roku.
Według UTK największy udział, według masy przewiezionych towarów, przypadł w pierwszych dziewięciu miesiącach tego roku spółce PKP Cargo (40,7 proc.) oraz DB Cargo Polska (16,9 proc.) i spółce Lotos Kolej (5,4 proc.).
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania