ew
Wartość rocznej wymiany handlowej Rosji z Chinami przekracza 96 mld EUR. W ramach wsparcia przepływu towarów między obydwoma krajami GEFCO zdecydowało o rozszerzeniu usług logistycznych typu door-to-door o regularne, cotygodniowe transporty pociągami blokowymi z czasem dostawy od 14 do 16 dni. Nowe połączenie skróci również czas tranzytu towarów z Chin przez Rosję do pozostałych krajów Europy.
GEFCO w ramach nowej usługi oferuje cotygodniowe transporty FCL/LCL typu door-to-door. Przewozy pociągami blokowymi są prowadzone z czterech miast w Chinach (Chongqing, Nanjing, Suzhou, Yiwu) do dwóch lokalizacji w obwodzie moskiewskim (Chowrino, Sielatino) oraz do Worsina, Nowosybirska i Jekaterynburga.
Wsparcie ze strony GEFCO obejmuje zarządzanie rezerwacją przed i po przewozie (pre & post carriage), magazynowanie Inbound & Outbound, przygotowanie zamówienia, kontrolę towarów, etykietowanie i ponowne etykietowanie. Usługa może obejmować również pakowanie i przepakowanie, zarządzanie dokumentacją, cross-docking, odprawę celną, ubezpieczenie oraz transport FCL/LCL „ostatniej mili”. Pełną widoczność w łańcuchu dostaw zapewniają rozwiązania Track & Trace.
Transport FCL z Chin do wszystkich lokalizacji w Rosji odbywa się w konkurencyjnych czasach dostawy - od 14 do 16 dni. Z kolei transport LCL z Chin do Worsina trwa od 19 do 21 dni. Wszystkie transporty są realizowane za pośrednictwem 3 bezpośrednich połączeń kolejowych w każdym tygodniu.
Wymiana handlowa między Chinami i Rosją kwitnie
W 2018 roku najważniejszymi towarami eksportowymi Chin do Rosji były maszyny i pojazdy o wartości ponad 26 mld euro. Na kolejnych pozycjach eksportowych z Chin znajdują się tekstylia (5,2 mld euro), chemikalia (4,6 mld euro) i metale (3,6 mld euro). Z Rosji do Chin najczęściej eksportowano energię i surowce mineralne, których łączna wartość przekroczyła 38 mld euro. Rosja oprócz energii i minerałów eksportuje do Chin również drewno i wykonane z niego produkty (4,3 mld euro), żywność i surowce rolne (2,3 mld euro) oraz maszyny i pojazdy (1,6 mld euro).
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Rewolucja w rosyjskich portach Bałtyku - czy grozi im upadek?
Rusza tramwaj wodny po Zatoce Gdańskiej. Ile zapłacimy za bilet?
Konflikt rosyjsko-ukraiński potęguje problemy na rynku węgla. Zapasy w największych terminalach maleją a ceny rosną
Nowy intermodalny szlak z Chin omija Rosję
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny