sons/offshore-energy
Towarzystwo klasyfikacyjne ClassNK zasadniczo udzieliło zezwolenia (Approval in Principle) japońskiemu przewoźnikowi Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (NYK) i spółce grupy MTI Co. Ltd. na ich wspólny projekt, dotyczący koncepcji autonomicznej konstrukcji statku pod nazwą APExS.
Japońskie towarzystwo klasyfikacyjne dokonało przeglądu bezpieczeństwa ram projektu i certyfikowało projekt koncepcyjny w dniu 20 lutego 2020 r. - był to pierwszy przypadek zatwierdzenia statku o autonomicznej konstrukcji w Japonii.
Aby opracować autonomiczną strukturę statku, NYK współpracuje z ClassNK w celu weryfikacji bezpieczeństwa warunków użytkowania systemu i systemów awaryjnych. W odniesieniu do problemów związanych z komunikacją między ludźmi a komputerami, ryzyko można ograniczyć do akceptowalnego poziomu, a błąd ludzki znacznie zmniejszyć poprzez odpowiednie zaprojektowanie, procedury i szkolenie - zgodnie z NYK.
W oparciu o te ramy NYK dąży do dalszego zacieśnienia współpracy z partnerami krajowymi i zagranicznymi, w celu opracowania technologii autonomicznych statków, która przyczynia się do zaawansowanej, bezpiecznej eksploatacji.
Technologia MASS
Mówi się, że około 80 procent wypadków morskich jest spowodowanych błędami ludzkimi, w szczególności niedostatecznym monitorowaniem i błędami w manewrowaniu statkami. W przeszłości firma pracowała nad ograniczeniem tego rodzaju incydentów poprzez swój system zarządzania bezpieczeństwem (SMS) i nautycznego dowodzenia statkiem (BRM). Postęp w technologii komputerowej umożliwił jednak dalszą poprawę bezpieczeństwa poprzez połączenie siły ludzkiego doświadczenia z atrybutami komputerów.
W związku z tym NYK opracował nowy system operacyjny, który zapewnia wysoki poziom bezpiecznej eksploatacji i pomaga operatorom statków, wykorzystując technologię morskich autonomicznych statków powierzchniowych (MASS) - projekt badawczo-rozwojowy prowadzony z partnerami krajowymi i zagranicznymi.
Pod koniec września 2019 r. NYK przeprowadził pierwszą na świecie próbę MASS, robiąc duży krok w kierunku realizacji celu załogowych autonomicznych statków, w celu bezpieczniejszej pracy i zmniejszenia obciążenia załogi. Podczas próby Leader, samochodowiec typu PCTC obsługiwany przez NYK, był nawigowany w dzień i w nocy za pomocą systemu nawigacji Sherpa System for Real ship (SSR).
APExS to akronim od „System planowania i wykonywania działań”. Ramy realizacji MASS obejmują szybką komputerową technologię przetwarzania informacji i analizy ryzyka, która wspiera świadomość sytuacyjną członków załogi i podejmowanie decyzji niezbędnych do manewrowania. W rzeczywistości komputer wykona operacje manewrowe za zgodą załogi, wyjaśniła firma.
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek