• <
PZT_980x120_gif_2020

Szkielet autonomicznego statku Nippon Yūsen zatwierdzony

Strona główna Porty, logistyka Szkielet autonomicznego statku Nippon Yūsen zatwierdzony
Szkielet autonomicznego statku Nippon Yūsen zatwierdzony - GospodarkaMorska.pl

sons/offshore-energy

18.05.2020 Źródło: offshore-energy.biz

Towarzystwo klasyfikacyjne ClassNK zasadniczo udzieliło zezwolenia (Approval in Principle) japońskiemu przewoźnikowi Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (NYK) i spółce grupy MTI Co. Ltd. na ich wspólny projekt, dotyczący koncepcji autonomicznej konstrukcji statku pod nazwą APExS.

Japońskie towarzystwo klasyfikacyjne dokonało przeglądu bezpieczeństwa ram projektu i certyfikowało projekt koncepcyjny w dniu 20 lutego 2020 r. - był to pierwszy przypadek zatwierdzenia statku o autonomicznej konstrukcji w Japonii.

Aby opracować autonomiczną strukturę statku, NYK współpracuje z ClassNK w celu weryfikacji bezpieczeństwa warunków użytkowania systemu i systemów awaryjnych. W odniesieniu do problemów związanych z komunikacją między ludźmi a komputerami, ryzyko można ograniczyć do akceptowalnego poziomu, a błąd ludzki znacznie zmniejszyć poprzez odpowiednie zaprojektowanie, procedury i szkolenie - zgodnie z NYK.

W oparciu o te ramy NYK dąży do dalszego zacieśnienia współpracy z partnerami krajowymi i zagranicznymi, w celu opracowania technologii autonomicznych statków, która przyczynia się do zaawansowanej, bezpiecznej eksploatacji.

Technologia MASS


Mówi się, że około 80 procent wypadków morskich jest spowodowanych błędami ludzkimi, w szczególności niedostatecznym monitorowaniem i błędami w manewrowaniu statkami. W przeszłości firma pracowała nad ograniczeniem tego rodzaju incydentów poprzez swój system zarządzania bezpieczeństwem (SMS) i nautycznego dowodzenia statkiem (BRM). Postęp w technologii komputerowej umożliwił jednak dalszą poprawę bezpieczeństwa poprzez połączenie siły ludzkiego doświadczenia z atrybutami komputerów.

W związku z tym NYK opracował nowy system operacyjny, który zapewnia wysoki poziom bezpiecznej eksploatacji i pomaga operatorom statków, wykorzystując technologię morskich autonomicznych statków powierzchniowych (MASS) - projekt badawczo-rozwojowy prowadzony z partnerami krajowymi i zagranicznymi.

Pod koniec września 2019 r. NYK przeprowadził pierwszą na świecie próbę MASS, robiąc duży krok w kierunku realizacji celu załogowych autonomicznych statków, w celu bezpieczniejszej pracy i zmniejszenia obciążenia załogi. Podczas próby Leader, samochodowiec typu PCTC obsługiwany przez NYK, był nawigowany w dzień i w nocy za pomocą systemu nawigacji Sherpa System for Real ship (SSR).

APExS to akronim od „System planowania i wykonywania działań”. Ramy realizacji MASS obejmują szybką komputerową technologię przetwarzania informacji i analizy ryzyka, która wspiera świadomość sytuacyjną członków załogi i podejmowanie decyzji niezbędnych do manewrowania. W rzeczywistości komputer wykona operacje manewrowe za zgodą załogi, wyjaśniła firma.

Źródło:
offshore-energy.biz
port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020
 Ropa brent 45,25 $ baryłka  -0,20% 17:36
 Cyna 17960,00 $ tona 0,39% 5 sie
 Cynk 2370,00 $ tona 2,86% 5 sie
 Aluminium 1739,00 $ tona 1,76% 5 sie
 Pallad 2250,85 $ uncja  0,90% 17:36
 Platyna 996,65 $ uncja  0,32% 17:36
 Srebro 28,10 $ uncja  3,77% 17:36
 Złoto 2054,20 $ uncja  0,69% 17:36

Dziękujemy za wysłane grafiki.