sons/offshore-energy
Singapurska firma ST Engineering wprowadziła na rynek nową konstrukcję szybkiej łodzi załogowej zasilanej LNG, zoptymalizowanej pod kątem transferu załogi w sektorze offshore.
ST Engineering Marine opracowało 76-metrowy katamaran we współpracy z australijskim inżynierem morskim Incat Crowther. Statek będzie wyposażony w cztery silniki dwupaliwowe o maksymalnej prędkości 40 węzłów i prędkości przelotowej 34 węzłów.
ST Engineering powiedział w oświadczeniu, że statek będzie wykorzystywał przebijający fale kadłub w formie semi-SWATH, będzie też wyposażony w miejsca siedzące dla maksymalnie 150 pasażerów. Katamaran może być również używany jako jednostka mieszkalna dla maksymalnie 30 osób w pojedynczych kabinach.
Singapurska firma jest skierowana do klientów z sektora ropy i gazu oraz morskiej energii wiatrowej.
„Przyspieszony rozwój czystych, dwupaliwowych silników LNG średniej prędkości stworzył kilka ekscytujących możliwości w projektowaniu czystszych i bardziej ekologicznych statków” - powiedział Michael Bell, starszy wiceprezes działu morskiego ST Engineering.
„Pomimo fizycznych ograniczeń dużych zbiorników LNG, ogólna funkcjonalność, którą można teraz pomieścić na dużych platformach, na nowo zdefiniowała komfort i bezpieczeństwo, zachowując przy tym oczekiwania dotyczące prędkości tradycyjnych szybkich silników wysokoprężnych” - dodał.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej