sons
Od maja obiekty hydrotechniczne czynne są dla wodniaków przez osiem godzin na dobę. Rok temu były otwarte przez połowę dnia. Samorządowcy uważają, że przez to może się chociażby zmniejszyć liczba turystów w sezonie.
Zdaniem Pawła Dziwosza, przewodniczącego Rady Miasta w Malborku to działanie na szkodę turystyki. "Jako władze miasta inwestujemy w żeglugę turystyczną po Nogacie i obawiamy się, że tego typu decyzje zmniejszą liczbę turystów w sezonie. Są swoistą antyreklamą a wodniacy mogą mieć wątpliwości".
- Ograniczenia mają swoje uzasadnienie ekonomiczne. Będziemy reagowali na bieżąco, ale to była dobra, podyktowana względami ekonomicznymi, decyzja - mówi Aleksandra Bodnar z Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Gdańsku: - Nie do przyjęcia jest taki argument, że nam nie zależy. Wody Polskie muszą jednak bardzo dokładnie liczyć środki finansowe. Mniej niż 1/4 śluzowań w stosunku do ubiegłego roku potwierdza praktycznie zapaść. Na kanale Elbląskim do połowy maja nie mieliśmy żadnego śluzowania - argumentuje.
Urzędnicy deklarują, że na rosnący ruch będą reagować na bieżąco. Tymczasem od kilku dni jeszcze bardziej skrócone zostały godziny pracy pochylni Buczyniec, Kąty, Oleśnica, Całuny i Jelenie na Kanale Ostródzko - Elbląskim. Od poniedziałku do piątku są czynne przez pięć godzin. W związku z koronawirusem wodniacy korzystający ze śluz i pochylni zostali w tym sezonie zwolnieni z opłat.
Wciąż nieczynna jest śluza w Przegalinie. Połączenie Martwej Wisły z jej przekopem ma być otwarte po remoncie od 1 czerwca. Natomiast najpóźniej do 29 czerwca wyższe jednostki nie przepłyną też rzeką Elbląg na wysokości Mostu Dolnego. Przedłuża się prowadzony przez miasto remont przeprawy.
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody
Biden chce jak najszybciej otworzyć port Baltimore i odbudować most Key