ew
Ponad 40 tysięcy ton materiałów sypkich przeładowano pod początku 2019 roku w porcie morskim Ustka. To rekordowy przeładunek od początku funkcjonowania Zarządu Portu Morskiego w Ustce.
Potencjał przeładunkowy Portu nie był wykorzystywany praktycznie przez ostatnie 20 lat. Obecnie funkcja ta jest rewitalizowana co wynika z dużego zainteresowania usługami transportu morskiego na środkowym wybrzeżu, gdzie dostępność tego typu usług dotychczas była w praktyce ograniczona do Portów w Darłowie Kołobrzegu.
Przeładowane towary to kruszywo, które jest wykorzystywane pod budowę dróg. Kruszywo transportowane jest do Ustki ze Szwecji jednostkami o ładowności od 1200 do 2000 ton.
Port Ustka jest przygotowany do przyjmowania jednostek o maksymalnej długości 80 metrów i maksymalnym zanurzeniu 4,3 metra .
Do przeładunków przygotowane jest Nabrzeże Władysławowskie w zachodniej części portu Ustka. Zarząd Portu Morskiego w Ustce dysponuje własnym placem składowym o powierzchni 2500 metrów kwadratowych przylegającym do nabrzeża. Na miejscu funkcjonuje prowadzona przez Zarząd Portu stacja pilotowa, która pozwala na obsługę jednostek przez całą dobę.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny