pc
Polska Żegluga Morska w sierpniu odbierze dwa nowe statki – poinformowało Radio Szczecin. Będą to masowce o nośności 38 tys. t. Obecnie w Chinach kończy się budowa obu jednostek.
– To uniwersalne masowce średniej wielkości. To są statki, które będą na rynku globalnym do wożenia suchych ładunków masowych. Statki z potężnymi 30-tonowymi dźwigami – powiedział Radiu Szczecin Paweł Brzezicki, zarządca komisaryczny PŻM.
Dodał w rozmowie z rozgłośnią, że masowce będą wozić głównie zboże i produkty rolne w relacjach z Ameryki Północnej do Europy i w coraz częstszych w Polskiej Żegludze Morskiej relacjach z Morza Czarnego do Afryki Północnej.
Radio Szczecin podało, że mimo trudnej sytuacji na rynku, nowe statki mają już zapewnione ładunki do transportu.
– Trudno mówić o koniunkturze ze względu na toczące się dyskusje handlowe między USA i Chinami. Rynek jest nadal niski. Jeżeli chodzi o produkty rolne, to koniunktura pojawia się sezonowo ze względu na zbiory. Statki wchodzą w bardzo dobry moment. Około września, października powinny być w USA i ładować zboże do Europy lub Afryki – powiedział Radiu Szczecin Brzezicki.
Zarządca komisaryczny PŻM dodał też, że wynik grupy będzie teraz jeszcze lepszy niż ostatnio. W 2017 r. Grupa PŻM uzyskała 117 mln zł zysku. Był to pierwszy dodatni wynik przedsiębiorstwa od pięciu lat.
Polska Żegluga Morska to największy polski armator oraz jeden z większych w Europie. Podstawową działalnością przedsiębiorstwa jest przewóz ładunków masowych.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania