• <
PZT_980x120_gif_2020

Przewoźnicy odwołali w lutym 105 rejsów z Azji do Północnej Ameryki i Europy

Strona główna Porty, logistyka Przewoźnicy odwołali w lutym 105 rejsów z Azji do Północnej Ameryki i Europy
Przewoźnicy odwołali w lutym 105 rejsów z Azji do Północnej Ameryki i Europy - GospodarkaMorska.pl

PMK

27.02.2020 Źródło: własne

Według danych brytyjskiej firmy konsultingowej Drewry, w lutym 2020 roku przewoźnicy oceaniczni odwołali około 105 rejsów z Azji do Ameryki Północnej i Europy.

To sposób na poradzenie sobie ze spadkiem wolumentu ładunku spowodowanego wybuchem koronawirusa pochodzącego z Chin i zamknięciem planów produkcyjnych w tym kraju jako środka zapobiegawczego.

Wszystkie chińskie porty, oprócz Wuhan, pozostały otwarte. Nie działają one jednak na pełnych obrotach z powodu niepełnego personelu wynikającego z ograniczeń w podróżowaniu i środków kwarantanny.

Dłuższe przestoje w fabrykach również wpływają na ograniczony ruch ładunków przeznaczony do tych portów, a kiedy wreszcie zostaną opublikowane miesięczne dane o przepustowości portów, Drewry przewiduje, że wystąpią znaczne spadki.

- Anulowanie 105 rejsów miesięcznie stanowi obcięcie przychodów w wysokości około 1 miliarda USD, z czego część zostanie uzupełniona później przez pełne zapełnienie statków, ale krótkoterminowe szkody dla przewoźników wciąż są ogromne - skomentował Drewry.

Chińscy operatorzy portów wskazują, że wolumeny spadły o 20–40% w ciągu trzech tygodni od 20 stycznia do 10 lutego 2020 r. Porty spoza Chin nie zgłosiły spadku przepustowości, jednak wpływ ten będzie widoczny w ciągu najbliższych kilku tygodni, kiedy statki z Azji nie dotrą z kontenerami z Chin. Drewry uważa, że nastąpi co najmniej 2 miesiące globalnego spadku przeładunku w portów.

- Właściciele ładunków i linie wysyłkowe desperacko pragną szybkiego rozwiązania, dzięki któremu chińskie fabryki wznowią produkcję. Nieuniknione jest, że przepustowość portów światowych ulegnie znacznemu zmniejszeniu w pierwszym kwartale 2020, ale pytanie brzmi teraz, czy możemy spodziewać się mocnego ożywienia jeszcze w tym roku? - powiedziało Drewry.

W najbardziej optymistycznym scenariuszu, nawet uwzględniając wprowadzenie oczekiwanego pakietu ratowniczego od chińskiego rządu, może to nie wystarczyć, aby powetować straty z początku roku. Niemniej jednak stawki frachtowe poza Chinami najprawdopodobniej gwałtownie wzrosną, gdy powróci zapotrzebowanie na ładunek.

Źródło:
własne
port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020
 Ropa brent 45,25 $ baryłka  -0,20% 17:36
 Cyna 17960,00 $ tona 0,39% 5 sie
 Cynk 2370,00 $ tona 2,86% 5 sie
 Aluminium 1739,00 $ tona 1,76% 5 sie
 Pallad 2250,85 $ uncja  0,90% 17:36
 Platyna 996,65 $ uncja  0,32% 17:36
 Srebro 28,10 $ uncja  3,77% 17:36
 Złoto 2054,20 $ uncja  0,69% 17:36

Dziękujemy za wysłane grafiki.