• <
PZT_1100x200_gif_2020

PKP PLK: Do końca lipca wydłużono termin w przetargu na budowę odcinka Czyżew-Białystok Rail Baltica

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski PKP PLK: Do końca lipca wydłużono termin w przetargu na budowę odcinka Czyżew-Białystok Rail Baltica
PKP PLK: Do końca lipca wydłużono termin w przetargu na budowę odcinka Czyżew-Białystok Rail Baltica - GospodarkaMorska.pl

pc

28.06.2019 Źródło: PAP

Do 31 lipca - o kolejny miesiąc - PKP PLK wydłużyły ponownie termin składania ofert w przetargu na budowę 71-km odcinka z Czyżewa do Białegostoku na międzynarodowej trasie Rail Baltica. Oferty miały być składane do piątku.

Czyżew-Białystok to ostatni przewidziany do modernizacji odcinek trasy kolejowej z Warszawy do Białegostoku.

Główny powód przesunięcia terminu przetargu to tym razem konieczność zmian w dokumentacji przetargowej związana z tym, że decyzją wojewódzkiego konserwatora zabytków, w czerwcu, do ewidencji zabytków zostały wpisane dwa wiadukty kolejowe w Białymstoku - poinformowała PAP Magdalena Janus z biura prasowego PKP PLK SA.

"Wiadukty planowane były do rozbiórki. Decyzja (konserwatora-PAP) wiąże się z koniecznością zmiany sposobu realizacji prac na stacji. W tej sytuacji konieczna jest modyfikacja dokumentacji przetargowej" - dodała Janus.

Z informacji zamieszczonej w Biuletynie Informacji Publicznej Podlaskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków wynika, że na początku czerwca wojewódzka konserwator wydała zarządzenie o włączeniu do wojewódzkiej ewidencji zabytków karty ewidencji zabytku nieruchomego niewpisanego do rejestru zabytków, czyli dwóch wiaduktów kolejowych przy ul. Hetmańskiej w Białymstoku, które pochodzą z przełomu XIX i XX w.

Magdalena Janus wyjaśniła, że decyzja konserwatora oznacza, że wiaduktów "nie można rozebrać".

Przetarg na budowę odcinka Czyżew-Białystok był przesuwany już wcześniej z końca maja na koniec czerwca z powodu głównie dużej liczby pytań od potencjalnie zainteresowanych firm. To drugi przetarg na te prace, pierwszy był unieważniony w grudniu 2018 r. gdyż ceny proponowane przez firmy znacznie przekraczały wartość zamówienia.

Międzynarodowa trasa E75 Rail Baltica jest największą inwestycją kolejową w Podlaskiem.

Jak zapowiadały wcześniej PKP PLK, po modernizacji pociągi osobowe będą mogły jeździć z prędkością do 200 km/h, a podróż z Białegostoku do Warszawy ma trwać półtorej godziny.

Planowane prace na trasie Czyżew-Białystok to przebudowa ośmiu mostów kolejowych, w tym największego na rzece Narew. Jak zapowiadały PKP PLK, ma powstać 19 skrzyżowań dwupoziomowych i 10 przejść podziemnych, nowy przystanek Białystok-Zielone Wzgórza. Planowana jest przebudowa peronów na 12 przystankach i sześciu stacjach, powstanie centrum sterowania ruchem.

Rail Baltica to transeuropejski korytarz transportowy, który łączy kraje nadbałtyckie z Polską i innymi państwami UE. W Polsce Rail Baltica to 341 km od Warszawy przez Białystok, Ełk do granicy z Litwą w Trakiszkach.

Źródło:
PAP
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 28060,00 $ tona 1,15% 9 kwi
 Cynk 2807,00 $ tona -0,71% 9 kwi
 Aluminium 2250,00 $ tona -0,75% 9 kwi
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.