• <
PZT_980x120_gif_2020

Opóźnienia przy modernizacji promów Stena Line i P&O Ferries

Strona główna Porty, logistyka Opóźnienia przy modernizacji promów Stena Line i P&O Ferries
Opóźnienia przy modernizacji promów Stena Line i P&O Ferries - GospodarkaMorska.pl

Należący do Stena Line prom Stena Europe, który przechodzi modernizację i poddawany jest pracom konserwacyjnym, mającym wydłużyć żywotność jednostki, zostanie przywrócony do eksploatacji z opóźnieniem. Sytuacja ta będzie miała wpływ też na... połączenie promowe pomiędzy Gdynią a Karlskroną. W tym samym czasie wystąpiły również opóźnienia przy pracach prowadzonych na statku European Highlander, należącym do P&O Ferries.

Pierwotnie zakładano, że Stena Europe pojawi się ponownie na trasie w nadchodzącą środę. Wiadomo już, że ten harmonogram nie zostanie dotrzymany. Zgodnie ze zaktualizowanym kalendarzem, nastąpi to dopiero w poniedziałek, 22 lipca.

Co ciekawe, zmiana ta będzie miała też wpływ na połączenie Gdynia-Karlskrona. Stena Europe, która na co dzień obsługuje połączenie Rosslare-Fishguard, jest bowiem obecnie zastępowana przez statek Stena Nordica, który zwykle kursuje pomiędzy Polską a Szwecją. Przesunięcia w przywróceniu do eksploatacji statku Stena Europe spowodują, że Stena Nordica na linię Gdynia-Karlskrona też powróci z opóźnieniem. W tej chwili przewiduje się, że nastąpi to dopiero 29 lipca.

Stena Europe remontowana jest od marca w zakładach Gemak w tureckiej Tuzli. Statek ma już blisko 40 lat – zbudowany został w 1981 r. w stoczni w Goteborgu. Na początku obsługiwał połączenie Goteborg-Frederikshavn oraz Goteborg-Kilonia. Przez długi czas kursował też na trasie Gdynia-Karlskrona. Wcześniej 149-metrowy statek przechodził znaczące modernizacje w 1995 i 2002 r. Stena Europe może przyjąć na pokład 1386 pasażerów.

Problemy dotknęły nie tylko statek należący do Stena Line. W podobnej sytuacji znalazła się firma P&O Ferries, której statek European Highlander też zaliczył wydłużony pobyt w suchym doku. Statek remontowany jest w zakładach Cammell Laird w Birkenhead od 17 maja, a 7 czerwca miał powrócić do serwisu. Wiele wskazuje na to, że stanie się to dopiero 28 czerwca. Zamieszanie to wpłynęło na ustalony przez P&O Ferries harmonogram modernizacji i przeglądów. I to w dodatku w najbardziej gorącym okresie, bo na początku szczytu sezonu letniego.

Źródło:
promyskat.pl
port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020
 Ropa brent 45,25 $ baryłka  -0,20% 17:36
 Cyna 17960,00 $ tona 0,39% 5 sie
 Cynk 2370,00 $ tona 2,86% 5 sie
 Aluminium 1739,00 $ tona 1,76% 5 sie
 Pallad 2250,85 $ uncja  0,90% 17:36
 Platyna 996,65 $ uncja  0,32% 17:36
 Srebro 28,10 $ uncja  3,77% 17:36
 Złoto 2054,20 $ uncja  0,69% 17:36

Dziękujemy za wysłane grafiki.