PMK
Amerykański startup zamierza wejść na dotąd elitarny rynek apartamentowych wycieczkowców z tańszym modelem, skierowanym do szerszej publiki.
Model biznesowy apartamentów na morzu zbliżony jest do kondominium mieszkaniowego. Pasażerowie-właściciele płacą z góry za zakup kabiny plus miesięczną opłatę za pokrycie kosztów operacyjnych.
Obecnie jedynym takim wycieczkowcem jest The World, wybudowany w 2002 roku. Cena kabin na tej jednostce sięga sum sześcio a nawet siedmiocyfrowych. Klienci planujący ich zakup muszą ponadto udowodnić, że ich wartość netto przekracza 5 mln dolarów.
Firma Storylines chce z kolei, aby koncepcja apartamentowego statku wycieczkowego była dostępna dla większej liczby klientów. Jego biznesplan wymaga wprowadzenia wstępnych cen nieco poniżej 300 000 USD, a to koszty bliskie do podobnych projektów na lądzie. Miesięczne koszta operacyjne zaczynałyby się od 2 150 USD, co jest porównywalne z kosztami utrzymania na lądzie w wielu dużych miastach.
Storylines zmierza zbudować nowy kadłub w Chinach i rozpocznie działalność do 2023 roku. Armator chce przyciągnąć inną mieszankę klientów, takich jak profesjonaliści pracujący zdalnie i rodziny, które uczą dzieci w domu. Trasy obejmowałyby dłuższe pobyty w porcie, co pozwoliłoby na większą eksplorację miejsc na wybrzeżu.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny