• <
PZT_1100x200_gif_2020

Norwegowie ostrzegają przed akumulatorami litowo-jonowymi po wybuchu gazu na jednym z promów

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Norwegowie ostrzegają przed akumulatorami litowo-jonowymi po wybuchu gazu na jednym z promów
Norwegowie ostrzegają przed akumulatorami litowo-jonowymi po wybuchu gazu na jednym z promów - GospodarkaMorska.pl

PMK

16.10.2019 Źródło: własne

Norweskie władze ostrzegają armatorów i operatorów o niebezpieczeństwach związanych z używaniem akumulatorów jonowo-litowych po wybuchu gazu na pokładzie elektrycznego promu w Norwegii.

10 października zgłoszono mały pożar w pomieszczeniu z akumulatorami promu pasażerskiego Norled - MF Ytterøyningen. Prom powrócił sam do portu, gdzie pasażerowie i załoga zostali ewakuowani na ląd.

Jednak w nocy poważna eksplozja gazu wstrząsnęła pomieszczeniem akumulatorów, powodując znaczne szkody.

Norweska firma nadawcza NRK poinformowała, że dwunastu strażaków zabrano do szpitala z powodu narażenia na niebezpieczne gazy związane z akumulatorami.

- Zalecamy, aby wszyscy armatorzy posiadający statki z akumulatorami przeprowadzili nową ocenę ryzyka zagrożeń związanych z możliwym nagromadzeniem się gazów wybuchowych podczas niepożądanych incydentów – poinformował Norweski Urząd Morski.

Firma Corvus Energy z Kolumbii Brytyjskiej, która dostarczyła system baterii promu, wydała zalecenia dla operatorów, aby nie żeglowali bez komunikacji między systemem zarządzania energią na statku a zestawami akumulatorów.

Ucieczka termiczna ma miejsce, gdy ogniwa litowo-jonowe przekraczają próg niekontrolowanej temperatury, co powoduje nagłe uwolnienie łatwopalnych, toksycznych gazów i nadmierne ciepło, które może doprowadzić do wybuchu.

Norweski Urząd Morski nie ustalił jeszcze dokładnej sekwencji zdarzeń w czasie pożaru w Ytterøyningen. Urząd planuje wydać aktualizację komunikatu bezpieczeństwa, gdy pojawią się dodatkowe fakty i informacje.

Wszystko to ma poważne implikacje dla norweskich operatorów promowych, którzy coraz częściej zwracają się ku hybrydowemu silnikowi wysokoprężnemu lub w pełni elektrycznemu dla statków pływających na wrażliwych dla środowiska fiordach i obszarach przybrzeżnych.

Ytterøyningen został dostarczony w 2006 roku i jest wyposażony w system magazynowania energii Corvus Orca (ESS) o wydajności 1989 kWh.

Źródło:
własne
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 28275,00 $ tona -0,44% 21 kwi
 Cynk 2793,00 $ tona -1,13% 21 kwi
 Aluminium 2344,00 $ tona 0,86% 21 kwi
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.