PMK
Spółka German LNG Terminal rozpocznie w tym miesiącu proces przetargowy w wyborze wykonawcy dla terminalu LNG w niemieckim Brunsbuettel. Do ostatecznego przetargu mają zostać zaklasyfikowane cztery firmy.
Wygrany przetargu będzie miał około 3 lata na ukończenie terminalu bazowego, włącznie z przygotowaniem terenu, nabrzeża z nowym pomostem, magazynem LNG i wszystkimi urządzeniami oraz infrastrukturą wspierającą.
Wykonawca będzie musiał dostarczyć w pełni funkcjonalny terminal i pomyślnie przeprowadzić testy rozruchowe przed przekazaniem go spółce. Zwycięski oferent zostanie ogłoszony w pierwszym kwartale 2020 roku.
Planowany terminal LNG o łącznej wartości około 500 mln euro jest wspólnym przedsięwzięciem trzech firm: Gasunie LNG Holding, Oiltanking GmbH i Vopak LNG Holding. Obiekt ma zapewnić usługę dystrybucji LNG, w tym rozładowanie i załadowanie statków LNG, składowanie LNG, regazyfikację oraz dystrybucję LNG za pośrednictwem samochodów ciężarowych i barek.
W ramach joint venture trio ma zbudować, a następnie być właścicielem i operatorem terminalu importowego, który zdywersyfikuje niemieckie źródła dostaw gazu i ułatwi dostęp do LNG jako alternatywnego paliwa o niskiej emisji.
Niemiecki rząd federalny wspiera terminal LNG, gdyż jego powstanie przyczyni się do dywersyfikacji dostaw gazu i zapewni wydajne łańcuchy dostaw LNG jako paliwa alternatywnego. Zdaniem partnerów JV reakcja rynku na projekt terminalu Brunsbuettel jest pozytywna.
Vopak i Gasunie wcześniej z powodzeniem połączyły siły, aby zbudować i obsługiwać terminal GATE w Rotterdamie.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny