PMK
Stawki frachtowe masowców, które sięgnęły dna na początku tego roku, wykazują oznaki ożywienia.
Bałtycki Indeks Towarowy dla masowców Capesize wzrósł w ciągu ostatnich siedmiu tygodni wraz z poprawą aktywności w najwyższej gospodarce Azji, która poradziła sobie z kryzysem wywołanym epidemią COVID-10.
- Chiny były pierwszym krajem dotkniętym koronawirusem, ale teraz są także pierwszym, który wydostał się z kryzysu - powiedział Ralph Leszczyński, kierownik badań w brokerze Banchero Costa & Co. - Wszystko powoli, ale konsekwentnie wraca do normalności.
Mimo to perspektywy są zróżnicowane. Podczas gdy australijscy górnicy zwiększyli eksport rudy żelaza, dostawy w Brazylii wciąż kształtują się poniżej średniej, jak twierdzi Rahul Kapoor, globalny szef analityki towarowej i badań morskich oraz handlu w IHS Markit.
Na podstawie oficjalnych danych Brazylia wysłała w pierwszym kwartale 70,5 miliona ton rudy w porównaniu z 84,3 miliona ton w analogicznym okresie ubiegłego roku. W poniedziałek kopalnia Vale SA obniżyła wytyczne dotyczące rocznej produkcji rudy żelaza.
Obraz popytu jest również niepewny, chociaż inwestorzy obstawiają perspektywę większego wsparcia państwa dla złagodzenia wzrostu w Chinach. Podczas gdy chińskie nakłady stymulacyjne mogą być przyczyną optymizmu, niższa aktywność gospodarcza prawdopodobnie ograniczy jakiekolwiek znaczące ożywienie stóp procentowych.
Dni portu w szkole, czyli portowy program edukacyjny
Nowy dzierżawca Bałtyckiego Terminalu Zbożowego w Gdyni
Turcja: nasz statek handlowy opuścił Mariupol jako pierwsza zagraniczna jednostka
Błękitna flaga w Porcie Jachtowym w Kołobrzegu [GALERIA]
Do Polski z innych kierunków niż rosyjski od początku roku przypłynęło 2,8 mln ton węgla
Rosja zakłóca eksport kazachskiej ropy