• <
ATC_CARGO_TOP

„Marco Polo” kończy pracę w Monako (foto, wideo)

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski „Marco Polo” kończy pracę w Monako (foto, wideo)
„Marco Polo” kończy pracę w Monako (foto, wideo) - GospodarkaMorska.pl

pc

12.04.2019 Źródło: własne

NB 56 „Marco Polo”, pływający dok wybudowany przez stocznię CRIST dla francuskiego armatora, kończy budowę ostatniego kesonu przy międzynarodowym projekcie, dzięki któremu zwiększy się powierzchnia Monako.

Pływający dok to element kontraktu dla firmy Bouygues Travaux Publics, która wraz z partnerami opracowała zabudowę nowej dzielnicy Księstwa Monako. Na powierzchni 60 000 m kw. powstaną m.in. luksusowe apartamenty, promenada i parki. Osiedle ma stać się atrakcją turystyczną, a jego niecodzienne położenie ma przyciągać nowych inwestorów.

Jednostka, zbudowana w całości przez stocznię CRIST, miała za zadanie umiejscowienie na dnie morza tzw. „kesonów”, czyli żelbetonowych fundamentów przyszłego nabrzeża Księstwa Monako. To pierwszy etap inwestycji, która pozwoli na zwiększenie powierzchni Księstwa o blisko 6 hektarów.

Na dodatkową uwagę zasługuje fakt, że w czasie budowy doku zostały wykorzystana wiedza i doświadczenie Polaków. Zadaniami stoczni były zarówno opracowanie projektu, jak i budowa oraz testy nowej jednostki. Pływający dok został wyposażony m.in. w innowacyjny system balastowy i pomiarowy, zapewniający m.in. ciągłe wypoziomowanie jednostki, bezpieczeństwo w trakcie wykonywanych prac oraz ochronę przed wiatrem, falami i prądami morskimi. 

– Cieszymy się, że jednostka w całości zaprojektowana i wybudowana w stoczni CRIST wzięła udział w tak prestiżowym, międzynarodowym projekcie jak rozbudowa nabrzeża w Monako. „Marco Polo” wykonał swoje zadanie perfekcyjnie, co dowodzi profesjonalizmowi i wysokiej jakości pracy wykonanej przez naszą stocznię – mówi Łukasz Topa, project manager CRIST.

Stocznia CRIST jest obecnie jedną z największych polskich stoczni. W trakcie dwudziestodziewięcioletniej działalności CRIST osiągnął pozycję jednego z czołowych producentów wyspecjalizowanego sprzętu stoczniowego w segmentach urządzeń hydrotechnicznych oraz jednostek pływających dla największych światowych odbiorców. Jakość świadczonych usług oraz potencjał produkcyjny CRIST znajdują coraz większe uznanie u armatorów, czego doskonałym dowodem są kolejne kontrakty wypełniające portfel zamówień do końca 2019 roku. Stocznia koncentruje swój rozwój wokół budowy specjalistycznych statków i konstrukcji dla przemysłu morskiego.

Źródło:
własne
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
okmarit_390x100_gif_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 31709,00 $ tona -3,03% 18 cze
 Cynk 2873,00 $ tona -3,00% 18 cze
 Aluminium 2374,00 $ tona -2,18% 18 cze
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Dziękujemy za wysłane grafiki.