PMK
Wiosną 2020 roku na czele najnowszego wycieczkowca Virgin Voyages, Scarlet Lady, stanie kapitan Wendy Williams. Williams będzie pierwszą Kanadyjką, która zostanie kapitanem wycieczkowca należącego do wielkiego armatora.
Kompletowanie załogi Scarlet Lady wciąż trwa, ale armator już powiadomił o rekrutacji kapitan Williams razem z tuzinem innych oficerów płci żeńskiej.
- Bycie kapitanem mam we krwi i nic nie daje mi więcej radości niż przebywanie na morzu - powiedziała kapitan Wendy Williams.
Najnowszy wycieczkowiec Virgin Voyages o nośności 110 tys. ton został zwodowany w zakładzie Genoa Sestri Ponente należącym do Fincantieri. Jednostka z 1400 kabinami pomieści naraz 2700 pasażerów. Obsługiwać ją będzie 1150 członków załogi.
Scarlet Lady jest pierwszym z trzech wycieczkowców zamówionych w grudniu 2016 rok w ramach umowy o wartości 2 miliardów euro podpisanej pomiędzy Virgin Voyages, częścią Virgin Group, a Fincantieri. Firma podpisała umowę o wartości 700 milionów euro na budowę czwartej jednostki w październiku 2018 roku.
Scarlet Lady zostanie dostarczony w 2020 roku, podczas gdy pozostałe trzy jednostki zostaną przekazane właścicielowi odpowiednio w 2021, 2022 i 2023 r.
- Flota Virgin Voyages ma odznaczać się oryginalnym designem oraz wykonaniem. Warto wymienić wysoce innowacyjne rozwiązania projektowe, szczególnie w zakresie odzyskiwania energii i redukcji ogólnego wpływu na środowisko – czytamy w oświadczeniu Fincantieri.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny