• <

IKEA, CMA CGM i GoodShipping łączą siły na rzecz wdrażania biopaliw w transporcie morskim

mb

28.11.2019 09:14 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski IKEA, CMA CGM i GoodShipping łączą siły na rzecz wdrażania biopaliw w transporcie morskim

Partnerzy portalu

IKEA, CMA CGM i GoodShipping łączą siły na rzecz wdrażania biopaliw w transporcie morskim - GospodarkaMorska.pl

Francuski dostawca kontenerów CMA CGM, program GoodShipping oraz IKEA (Dział Transportu i Logistyki) pomyślnie zakończyły program testów biopaliw na rok 2019 na statkach CMA CGM.

Na jednostkach cMA CGM testowano zużycie ciężkiego oleju opałowego (HFO), biopaliwa (BFO) podczas trasy oceanicznej kontenerowca CMA CGM Aleksandra von Humboldta po Europie Północnej i Azji,  która odbyła się we wrześniu i październiku 2019 roku. Kontenerowiec przyjął ładunek biopaliwa w porcie w  Rotterdamie w marcu 2019 roku.

W ramach próby wykorzystano ekologiczny BFO w połączeniu z konwencjonalnymi paliwami morskimi na bazie paliw kopalnych do napędzania statku na głównej trasie oceanicznej. Zastosowanie samego BFO w porównaniu z olejem wykazały bardzo pozytywne wyniki, co dowodzi technicznej zgodności ekologicznych biopaliw morskich: „Zmiany te pokazują, że zaawansowane biopaliwa są w stanie sprostać obecnym i przyszłym przepisom dotyczącym ochrony środowiska i celom redukcji emisji, zapewniając bardziej zrównoważony przemysł żeglugowy” - zapowiedzieli CMA CGM, GoodShipping i IKEA we wspólnym oświadczeniu.

„Jesteśmy zdecydowanie zaangażowani w ochronę środowiska i transformację energetyczną. Te przełomowe próby dają sektorowi morskiemu istotny dowód na techniczną zgodność i ekonomiczną opłacalność stosowania morskiego oleju biopaliwowego” - powiedział Xavier Leclercq, wiceprezes CMA Ships, CMA CGM Group

BFO przetestowane przez CMA CGM na obu statkach zostało dostarczone przez GoodFuels. Jest to pierwsze biopaliwo HFO. Wszystkie ekologiczne paliwa żeglugowe GoodFuels są praktycznie pozbawione siarki i zapewniają 80-90% redukcji emisji CO2 w porównaniu do odpowiedników konwencjonalnych

Branża żeglugowa jest pod coraz większą kontrolą i presją aby przechodzić na biopaliwa m.in ze względu na nowe przepisy IMO wchodzące w życie w 2020 roku. Paliwa BFO spełniają przyszłe wymagania armatorów i operatorów w zakresie zgodności z przyszłymi przepisami dotyczącymi redukcji emisji dwutlenku węgla do 2030 roku i do 2050 roku.

Próby zostały przeprowadzone dzięki uczestnictwu IKEA Transport & Logistics Services w programie GoodShipping, pierwszej na świecie takiej inicjatywie dla właścicieli ładunków.

„Tylko dzięki współpracy i partnerstwom między głównymi graczami - w tym właścicielami ładunków, operatorami statków i dostawcami rozwiązań - możemy osiągnąć rzeczywistą zmianę w szybkim tempie” - mówi Elisabeth Munck af Rosenschöld, szef ds. Zrównoważonego rozwoju, IKEA Global Transport & Logistics Services.

„Sukces tego programu testowego z IKEA i CMA CGM stanowi kolejny dowód na ważną rolę, jaką biopaliwo będzie odgrywało w mieszance paliw żeglugowych, i dowodzi, że na rynku istnieją już inicjatywy dla właścicieli ładunków" - mówi Dirk Kronemeijer, CEO The GoodShipping Program.

Partnerzy portalu

port_gdańsk_bezpieczny_port_dla_biznesu_black_390x100_2020
okmarit_390x100_gif_2020

Dziękujemy za wysłane grafiki.