• <
PZT_980x120_gif_2020

Gdynia zmienia się z Trasą Kaszubską

Strona główna Porty, logistyka Gdynia zmienia się z Trasą Kaszubską
Gdynia zmienia się z Trasą Kaszubską - GospodarkaMorska.pl

Przy budowie Trasy Kaszubskiej praca wre, a postępy widać gołym okiem. Wznoszone są kolejne filary przyszłych estakad, przygotowywany jest grunt pod drogi zjazdowe, a w niektórych miejscach pojawiają się już pierwsze warstwy kruszywa i asfaltu zaprojektowanych jezdni. Powstaje również kładka pieszo-rowerowa. Połączone elementy prowadzonych prac już wkrótce dadzą efekt w postaci zupełnie odmienionego oblicza układu drogowego w tej części miasta. W znaczący sposób ułatwi to dojazd do Gdyni mieszkańcom okolicznych gmin oraz miast i jednocześnie pozwoli na większe rozłożenie ruchu samochodowego i tranzytowego.

Zmienia się oblicze południowo-zachodniej części Gdyni. To tutaj właśnie powstaje droga ekspresowa S6 zwana popularnie Trasą Kaszubską. Inwestycja prowadzona przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad jest elementem większego projektu, który łączy Obwodnicę Trójmiasta z oddalonym o około 60 km Lęborkiem.

- Budowa Trasy Kaszubskiej m.in. na terenie Gdyni to duże przedsięwzięcie, które przyniesie miastu równie duże korzyści. Z całą pewnością zyskają na niej mieszkańcy i odwiedzający nas goście. Znacznie poprawi się bowiem płynność i bezpieczeństwo ruchu w Gdyni. Przebudowane drogi odciążą Obwodnicę Trójmiasta, czego pozytywne skutki odczujemy w całym mieście – mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki. – Realizacja drogi S6 to inwestycja zakrojona na wielką skalę, która z całą pewnością zbliży do siebie poszczególne części naszego regionu. Stworzenie wygodnego i płynnego ciąg komunikacyjnego w naszym mieście pozwoli być Gdyni jeszcze atrakcyjniejszym miejscem zarówno turystycznie, jak i biznesowo. Mam nadzieję, że wkrótce doczekamy się także od lat wyczekiwanej inwestycji tradycyjnie określanej jako OPAT, która dokończy dzieła.

W Gdyni inwestycja obejmuje obszar w dzielnicach Wielki Kack, Dąbrowa i Karwiny w okolicach wjazdu do miasta od strony ul. Chwaszczyńskiej oraz jej krzyżówki z Obwodnicą Trójmiasta.

Budowa drogi S6 w tym miejscu ma na celu jeszcze lepsze skomunikowanie Gdyni z sąsiednimi gminami oraz zwiększenie drożności i bezpieczeństwa przy wjeździe do miasta. Pozytywne efekty wprowadzanych zmian odczujemy także w Śródmieściu i innych dzielnicach Gdyni. W ramach inwestycji przebudowywana jest sama ul. Chwaszczyńska oraz powstają dwa węzły komunikacyjne.

Ulica i jej okolica ulegną całkowitej przemianie. Jezdnie w obu kierunkach zyskają dodatkowy, trzeci pas, a całość pokryje nowa nawierzchnia, która zastąpi sfatygowany już asfalt. Przebudowane zostanie również skrzyżowanie tej drogi z ulicą Rdestową. Wartym uwagi elementem prac jest budowa kładki pieszo-rowerowej, która połączy Dąbrowę z atrakcyjnymi terenami leśnymi po drugiej stronie ul. Chwaszczyńskiej. W miejscu, w którym powstanie – na wysokości ul. Szafranowej – widać już pierwsze konstrukcje filarów. Projekt wybudowania kładki to inicjatywa Rady Dzielnicy i samych mieszkańców Dąbrowy. Dzięki niej znacznie łatwiej i bezpieczniej będą mogli dostać się do terenów zielonych prowadzących m.in. do rozlewiska Źródła Marii, czy też do Fikakowa.


Dwa węzły komunikacyjne

Węzeł Wielki Kack – to zmodernizowany i powiększony istniejący obecnie zjazd z Obwodnicy Trójmiasta na ul. Chwaszczyńska. Stąd łatwo dojedziemy do Karwin i dalej ul. Wielkopolską do Orłowa, Alei Zwycięstwa i Śródmieścia. Prace, które odbywają się w tym miejscu, przebiegają wielotorowo.
 
Modernizowana jest sama obwodnica, która w tym miejscu poszerzona zostanie do trzech pasów jezdni w każdą stronę. W tym celu koniecznie wykonanie jest dodatkowych estakad nad ul. Chwaszczyńską, które utworzą wspomniane dodatkowe pasy ruchu. Aby było to możliwe, drogowcy wznoszą kolejne filary, mające utrzymać konstrukcję.

Poszerzenie Obwodnicy Trójmiasta oznacza konieczność wytyczenia nowych zjazdów i wjazdów na nią. W tym celu przeprowadzono odpowiednie prace ziemne, które przystosowały teren do realizacji inwestycji. Obecnie wyraźnie widać, którędy przebiegać będą drogi prowadzące na obwodnicę. Co ważne – węzeł będzie całkowicie bezkolizyjny. Osobne zjazdy zaprojektowano dla każdego kierunku dalszej podróży. Przykładowo: jadąc od strony Chyloni pierwszy zjazd poprowadzi nas bezpośrednio na ul. Chwaszczyńską w stronę wyjazdu z Gdyni. Drugim zjazdem będziemy mogli dostać się na tę samą ulicę, ale w kierunku Karwin i dalej do centrum miasta. Trzecią opcją jest oczywiście pozostanie na Obwodnicy i pojechanie na wprost – do Gdańska lub dalej.

Drugi węzeł, budowany w ramach inwestycji powstaje w miejscu, w którym Obwodnica Trójmiasta przebiega nad ul. Nowowiczlińską. Jego głównymi użytkownikami mają być osoby podróżujące do i z Dąbrowy, które wyjeżdżając z dzielnicy, będą mogły dostać się na Obwodnicę Trójmiasta bez konieczności korzystania z głównej arterii, jaką jest ul. Chwaszczyńska. Tu również trwają prace nad budową filarów pod dodatkowy pas jezdni na Obwodnicy Trójmiasta oraz zjazdami i wjazdami na nią. Są to jednak konstrukcje mniejsze niż w przypadku opisywanego Węzła Wielki Kack.

Źródło:
gdynia.pl
port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020
 Ropa brent 43,01 $ baryłka  -0,02% 05:56
 Cyna 16960,00 $ tona 0,00% 3 lip
 Cynk 2020,00 $ tona -0,74% 3 lip
 Aluminium 1581,00 $ tona -1,25% 3 lip
 Pallad 1938,20 $ uncja  -0,01% 05:44
 Platyna 865,10 $ uncja  0,70% 05:56
 Srebro 18,64 $ uncja  0,11% 05:56
 Złoto 1806,65 $ uncja  -0,05% 05:56

Dziękujemy za wysłane grafiki.