PMK
Jeden z największych armatorów kontenerowych, CMA CGM, dołączy do Maerska, dążąc do osiągnięcia przez przemysł celu neutralizacji emisji dwutlenku węgla do 2050 r.
Przemawiając w UN Global Compact 2 czerwca, Rodolphe Saadé, dyrektor generalny firmy, ogłosił plany CMA CGM dotyczące przeniesienia 10% dostaw energii na paliwa alternatywne do 2023 r. I osiągnięcia neutralności węgla do 2050 r.
Saadé dodał, że CMA CGM jest na dobrej drodze, aby zmniejszyć emisję CO2 na tonę przewożoną na kilometr o 40% do 2030 roku, w porównaniu z poziomami z 2008 r. Jak wyjaśniono, cel jest osiągany dziesięć lat przed harmonogramem branżowym.
Dyrektor generalny CMA CGM zauważył, że „w 2019 roku zmniejszyliśmy całkowitą emisję CO2 o 6%. Te znaczące redukcje były możliwe dzięki naszej mobilizacji, wdrożonym innowacjom technologicznym i ulepszonemu zarządzaniu operacjami statków. ”
CMA CGM wybrało już LNG jako paliwo morskie dla swoich dziewięciu gigantycznych kontenerowców o ładowności 23 000 TEU budowanych w Chinach i przygotowanych do dostawy jeszcze w tym roku.
Firma powiedziała, że te statki symbolizują „ścieżkę, którą podążamy w zakresie transformacji energii przy użyciu najbardziej zaawansowanej technologii obecnie dostępnej.”
Jak wyjaśniono, statki zmniejszą emisję gazów cieplarnianych o około 20% i usuną prawie całą emisję siarki i drobnych cząstek.
Do 2022 roku CMA CGM planuje mieć we flocie 20 statków napędzanych LNG, w tym dziewięć o ładowności 23 000 TEU, pięć o ładowności 15 000 TEU, a także sześć jednostek o ładowności 1400 TEU.
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?
Dzień Kierowcy Zawodowego z udziałem gdyńskich terminali
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju