PMK
Electricite de France SA oraz jej kanadyjscy i niemieccy partnerzy sfinalizowali finansowanie projektu morskiej energetyki wiatrowej o wartości 2 miliardów euro (2,23 miliarda dolarów), umożliwiając rozpoczęcie budowy obiektu w kanale La Manche.
Firmy EDF, Enbridge Inc. i Wpd AG planują uruchomienie farmy wiatrowej o mocy 500 megawatów w 2023 roku. Obiekt w pobliżu portu Fecamp w Normandii będzie korzystał z 71 turbin wyprodukowanych przez Siemens Gamesa Renewable Energy SA.
Francja pozostaje w tyle za krajami takimi jak Wielka Brytania, Niemcy i Dania w morskim wietrze, ponieważ projekty opóźniają się w drodze postępowań sądowych ich przeciwników, którzy skrytykowali ich koszty i wpływ na środowisko. Rząd, który chce zmniejszyć zależność kraju od starzejących się elektrowni jądrowych, aby zrobić miejsce dla odnawialnych źródeł energii, postanowił przyspieszyć przetargi na farmy wiatrowe w związku ze spadkiem cen budowy.
- Te projekty na dużą skalę są zgodne ze strategią EDF, w ramach której dąży ona do podwojenia mocy odnawialnych źródeł energii na całym świecie w latach 2015-2030 do 50 gigawatów netto - powiedział w oświadczeniu dyrektor generalny EDF Renewables, Bruno Bensasson.
EDF i Enbridge posiadają po 35% udziałów w projekcie, a Wpd posiada resztę. Zgodnie z oświadczeniem energia wytwarzana przez farmę wiatrową Fecamp zapewni wystarczającą ilość energii elektrycznej rocznie, aby zaspokoić zapotrzebowanie dla 770 000 osób. Będzie korzystać z 20-letniej umowy zakupu energii udzielonej przez rząd francuski.
Kredytodawcy, w tym Europejski Bank Inwestycyjny, BNP Paribas SA, Credit Agricole SA i Societe Generale SA, sfinansują około 80% projektu, powiedział Eric Le Bousse, szef energetyki morskiej we Francji w EDF Renewables.
EDF i Enbridge rozpoczęły budowę pierwszej morskiej farmy wiatrowej we Francji w pobliżu Saint-Nazaire na wybrzeżu Atlantyku i współpracują z Wpd nad finansowaniem trzeciej w Channel w pobliżu Courseulles-sur-Mer. Wszystkie trzy zostały nagrodzone w przetargu rządowym w 2012 roku.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza